AKTUALNA SERIA BMW i.
Zapraszamy do zapoznania się z historią samochodów elektrycznych BMW. BMW i pracuje nad pojazdami elektrycznymi i hybrydowymi od 2010 roku, i nad zupełnie nowym podejściem do zrównoważonego rozwoju i samochodów w ogólności. Odkryj modele serii BMW i.
- 485 (659) kW (KM)
- 0-100 w 3.7 sek
BMW i7 M70 xDrive Limuzyna.
Cena od: 820 000 zł
BMW i7 M70 xDrive[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 23,7–20,8; zasięg elektryczny WLTP w km: 490–559
- Do 400 (544) kW (KM)
- 0-100 w 4.7 sek
BMW i7 Limuzyna.
Cena od: 650 000 zł
- 442 (601) kW (KM)
- 0-100 w 3.8 sek
BMW i5 M60 xDrive Limuzyna.
Cena od: 500 000 zł
BMW i5 M60 xDrive Limuzyna[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 20,5–18,2; zasięg elektryczny WLTP w km: 457–516
- Do 250 (340) kW (KM)
- 0-100 w 6.0 sek
BMW i5 Limuzyna.
Cena od: 345 000 zł
- 442 (601) kW (KM)
- 0–100 w 3.9 Sek
BMW i5 M60 xDrive Touring.
Cena od: 510 500 zł
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 20,8–18,3; zasięg elektryczny, WLTP w km: 445–506
- Do 250 (340) kW (KM)
- 0–100 w 6.1 Sek
BMW i5 Touring.
Cena od: 355 500 zł
- 400 (544) kW (KM)
- 0-100 w 3.9 sek
BMW i4 M50 Gran Coupé.
BMW i4 M50[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 21,9–17,8; zasięg elektryczny WLTP w km: 416–515
- Do 250 (340) kW (KM)
- 0-100 w 5.6 sek
BMW i4 Gran Coupé.
Cena od: 280 000 zł
- 455 (619) kW (KM)
- 0-100 w 3.8 sek
BMW iX M60 Sports Activity Vehicle.
Cena od: 609 000 zł
BMW iX M60[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 24,7–21,9; zasięg elektryczny WLTP w km: 500–565
- Do 385 (523) kW (KM)[3]
- 0-100 w 4.6 sek
BMW iX.
Cena od: 498 000 zł
- Do 120/210 (163/286) kW (KM)
- 0-100 w 6.8 sek
BMW iX3.
- Do 230 (313) kW (KM)[3]
- 0-100 w 5.6 sek
BMW iX1.
Cena od: 258 500 zł
INNE TEMATY.
ELEKTROMOBILNOŚĆ BMW.
BMW FINANCIAL SERVICES.
PRZEGLĄD MODELI BMW i.
Odkryj przyszłość mobilności już dziś – sportową, mocną, jako luksusowa limuzyna czy komfortowy samochód terenowy. Modele BMW i dostosują się do każdej sytuacji.
BMW i5.
BMW i5 to w pełni elektryczna wersja biznesowej limuzyny. Łączy w sobie dynamikę jazdy, sportowy design oraz inteligentne systemy wspomagające kierowcę.
PIERWSZA GENERACJA (G61).
Nowe w pełni elektryczne BMW i5 Touring zapewnia wiele możliwości i dostatecznie dużo miejsca na realizację planów. Dzięki bagażnikowi o pojemności 570–1 700 l i zasięgowi elektrycznemu wynoszącemu 483–560 km[1] idealnie sprawdza się zarówno w codziennej jeździe, jak i w podróżach. Na drogę przenosi on sportową moc wynoszącą 250 kW (340 KM) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 6,1 sek. Inteligentne systemy wspomagania kierowcy pomagają kierowcy w radzeniu sobie w wymagających sytuacjach podczas jazdy lub parkowania.
Oprócz dużego bagażnika stylistyka BMW i5 Touring prezentuje się ze znakomitej, sportowej strony. Precyzyjne kontury i wydłużone powierzchnie definiują wygląd. Podświetlana atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow zwłaszcza w ciemności efektownie podkreśla przód nadwozia. W połączeniu z ekspresyjnym przednimi reflektorami w nowej stylistyce nadaje ona wyraz klasycznej „czteroocznej twarzy”.
Wewnątrz na pasażerów czeka doskonała rozrywka. Strumieniowe pobieranie filmów, gry, czy też muzyka płynąca z rewelacyjnego systemu nagłośnienia – oferta jest bogata i każda jazdę zmienia w multimedialne doświadczenie. Muzyka odtwarzana przez system nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins porusza w szczególny sposób. 16 głośników i jeden subwoofer – dzięki mocy akustycznej wynoszącej 655 W – sprawiają, że albumy i ścieżki dźwiękowe odtwarzane są z imponującym brzmieniem.
BMW i5 eDrive40 Touring[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 19,2–16,5; zasięg elektryczny, WLTP w km: 483–560
BMW i5 M60 xDRIVE TOURING (G61).
W pełni elektryczne BMW i5 M60 xDrive Touring nie pozostawia za sobą smugi lokalnej emisyjności. Ale dzięki sportowej charakterystyce i dynamicznej stylistyce wszędzie pozostawia niezatarte wrażenie.
Za sprawą imponujących 442 kW (601 KM) osiąga on prędkość maksymalną wynoszącą 230 km/h i przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 3,9 sek. Przyspiesza również szybko, jak zwalnia, a zatrzymują go czerwone hamulce sportowe M. Adaptacyjny układ jezdny M Professional reaguje równie szybko na każdą sytuację i w połączeniu ze zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym zapewnia pełny komfort i pełną kontrolę.
Z takimi osiągami ukazuje on w przejmujący sposób swoje spokrewnienie ze sportami motorowymi, uzyskując równocześnie zasięg elektryczny wynoszący 445–506 km[1].
Dzięki bagażnikowi o pojemności 570–1 700 l samochód elektryczny oferuje taką ilość miejsca, którą chce się mieć w codziennej jeździe i w podróżach – a mimo to nie traci na sportowym wyglądzie. A to za sprawą na przykład tylnego spojlera M stanowiącego niezwykle dynamiczne zwieńczenie lub detali, takich jak ręcznie wykonane karbonowe osłony lusterek zewnętrznych M. Dodatkowe ekskluzywne elementy stylistyczne M Shadow Line na wysoki połysk zdobią cały pojazd. Podświetlana atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow zwłaszcza w ciemności stanowi prawdziwą atrakcję i dzięki wybudowanemu logo M od razu zdradza spokrewnienie ze sportami motorowymi.
Charakterystyczny styl M dominuje również w przedziale pasażerskim. Fotele sportowe M zapewniają doskonałe trzymanie zwłaszcza przy dynamiczniej jeździe. Wskazania w stylu M na wyświetlaczu tablicy rozdzielczej również wizualnie podkreślają sportową charakterystykę jezdną. Na życzenie dostępna jest opcja wegańskiego wnętrza.
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 20,8–18,3; zasięg elektryczny, WLTP w km 445–506
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 20,8–18,3; zasięg elektryczny, WLTP w km: 445–506
PIERWSZA GENERACJA (G60).
BMW i5 Limuzyna zapoczątkowuje w 2023 roku nową erę. Jest pierwszym modelem BMW serii 5 z napędem całkowicie elektrycznym. Dzięki mocy 250 kW (340 KM) BMW i5 eDrive40 Limuzynę prowadzi się z ekscytującym sportowym zacięciem. Zasięg 499–579 km[1] sprawia, że nadaje się zarówno do codziennej jazdy, jak i na długie trasy. Kompleksowe systemy wspomagające kierowcę, takie jak system asystujący kierowcy Professional czy BMW Live Cockpit Professional, zwiększają bezpieczeństwo i komfort.
Po względem wizualnym BMW i5 Limuzyna jest udaną kontynuacją języka formy BMW serii 5, uzupełnioną o funkcjonalne detale stylistyczne. Jego wygląd charakteryzują typowe proporcje BMW, długi rozstaw osi, wydłużona maska i opływowa linia dachu. Takie elementy jak podświetlana atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow, duży szklany dach panoramiczny czy krystaliczny panel interakcji podkreślają jego luksusowy charakter.
BMW i5[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 20,6–15,9; zasięg elektryczny WLTP w km: 455–582
BMW i5 M60 xDRIVE LIMUZYNA (G60).
W osiągach BMW i5 M60 xDrive Limuzyna jest tak zaawansowana, jak BMW M. Z imponującymi 442 kW (601 KM) pojazd osiąga prędkość maksymalną wynoszącą 230 km/h. Sprint od 0 do 100 km/h trwa jedyne 3.8 s. A sportowe hamulce BMW M zapewniają wysoką skuteczność hamowania. Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive w ułamku sekundy dostosowuje rozdział napędu do aktualnych warunków. Efektem jest optymalna trakcja i stabilność. Równie elastycznie reaguje zintegrowany aktywny układ kierowniczy. Zwiększa zwrotność podczas parkowania i stabilność przy dużych prędkościach. Zasięg w trybie elektrycznym wynoszący 457–516 km[1] idealnie sprawdza się zarówno w codziennej jeździe, jak i na długich trasach.
Pod względem wizualnym BMW i5 M60 xDrive Limuzyna w imponujący sposób demonstruje swoje osiągi na zewnątrz. Zwłaszcza w nocy uwagę przyciąga atrapa chłodnicy BMW Iconic Glow z podświetlanym obramowaniem. Na życzenie nadwozie pojazdu zdobić mogą elementy karbonowe. Lusterka zewnętrzne są efektem starannej ręcznej pracy. Podobnie jak tylny spojler M, który dodatkowo zwiększa stabilność pojazdu podczas jazdy z dużą prędkością.
Sportowe jest również wnętrze. Przepuszczające powietrze fotele sportowe zapewniają optymalne trzymanie. Typowe dla M wskazania na wyświetlaczu wskaźników prezentują się ekscytująco dynamicznie. Na życzenie kokpit zmienia się w salę koncertową. Dzięki opcjonalnemu systemowi nagłośnienia Surround marki Bowers & Wilkins. 17 głośników i moc 655 W pozwala cieszyć się ulubioną muzyką w wyjątkowymi emocjami.
BMW i5 M60 xDrive[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 20,5–18,2; zasięg elektryczny WLTP w km: 457–516
BMW i7.
BMW i7 to pierwsza w pełni elektryczna luksusowa limuzyna. Łączy w sobie wydajność elektryczną i ekscytującą rozrywkę, tworząc niezapomniane wrażenia z jazdy.
PIERWSZA GENERACJA (G70).
BMW i7 to oblicze nowej klasy luksusu. Od 2022 roku pokazuje, że elegancja, doskonałe właściwości jezdne i zrównoważony rozwój to więcej niż suma ich części.
Wygląd zewnętrzny charakteryzuje się monolityczną stylistyką. Z przodu uwagę przyciąga kultowy front pojazdu. Szczególnie imponujące jest podświetlane obramowanie atrapy chłodnicy. Wąskie, dwuczęściowe reflektory diodowe dodają elegancji. Na życzenie dostępne są również w szczególnie szlachetnej wersji jako kryształowe reflektory BMW Iconic Glow z podświetlanymi elementami Swarovskiego. W połączeniu z imponującym pokazem świetlnym oświetlenia powitalnego Great Entrance Moments tworzy to niezapomniane chwile.
We wnętrzu dominują wysokiej jakości materiały. Skóra Merino, wełna kaszmirowa i kryształy Swarovskiego tworzą luksusową atmosferę. Wielofunkcyjny kryształowy panel interakcji BMW łączy w sobie obsługę wizualną i dotykową. Wraz z zakrzywionym wyświetlaczem BMW o przekątnej 14,9 cala i wysokiej rozdzielczości tworzy to wyjątkowy, multimedialny kokpit.
Również pasażerowie mogą cieszyć się w nowym BMW i7 pełnym komfortem. Ekran kinowy BMW o przekątnej 31,3 cala tworzy atmosferę kina w dużym formacie. W połączeniu z krystalicznie czystym dźwiękiem i brzmieniem 4D zapewnianym przez system nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins zapewnia to w tylnej części kabiny wrażenia, dzięki którym również Twój wzrok i słuch wyruszają w niezwykłą podróż.
BMW i7 xDrive60 oferuje moc 400 kW (544 KM) i zasięg elektryczny do 624 km[1] – bez lokalnej emisji spalin i niemal bezgłośnie. BMW IconicSounds Electric zapewnia przy tym odpowiednią akustyczną atmosferę. Unikalne dźwięki skomponowane przez Hansa Zimmera towarzyszą każdemu trybowi jazdy.
Okres produkcji: od 2022 r.
Całkowity napęd pojazdu, moc w kW (KM): silnik elektryczny, 335–485 kW (455–659 KM)
Dł. / szer. / wys. w mm: 5391 / 1950 / 1544
BMW i7[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 23,7–18,5; zasięg elektryczny WLTP w km: 490–624
BMW i7 M70 xDRIVE (G70).
W 2023 r. nowe elektryczne BMW i7 klasy luksusowej jednoczy się z mocą i wydajnością BMW M. Powstaje BMW i7 M70. Jego potężny silnik BMW M eDrive o mocy 485 kW (659 KM) pozwala przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3.7 s. Executive Drive Pro w standardzie ze zintegrowanym aktywnym układem kierowniczym i adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym obu osi dodatkowo zwiększa dynamikę jazdy. Jednocześnie lekka konstrukcja i aerodynamiczny kształt podnoszą jego wydajność. Dzięki temu BMW i7 M70 może pokonać 490–559 km[1] na jednym ładowaniu. Pozwala to dotrzeć na co dzień na napędzie elektrycznym do dowolnego miejsca, niemal bezgłośnie i bez lokalnej emisji spalin.
Wygląd zewnętrzny imponująco demonstruje ten charakter na zewnątrz. Rozszerzony zakres elementów M Shadow Line obejmuje obramowania bocznych szyb w błyszczącym kolorze czarnym. Aerodynamiczny tylny spojler M i czarne sportowe hamulce M sygnalizują gotowość do działania. Z przodu charakterystyczna atrapa chłodnicy emanuje silną osobowością. Zwłaszcza w połączeniu z podświetleniem Iconic Glow. Absolutnie przyciąga wzrok, nie tylko w nocy. Z kolei za dnia uwagę zwracają opcjonalne dwukolorowe lakiery BMW Individual będące ekskluzywną, niespotykaną u konkurencji ofertą.
Samochód jest sportowy i elegancki na zewnątrz oraz luksusowy i wygodny w środku. Wysokiej jakości materiały, takie jak wełna kaszmirowa i kryształy Swarovskiego, definiują atmosferę wnętrza w połączeniu z innowacyjnymi rozwiązaniami technicznymi, takimi jak panel interakcji BMW czy zakrzywiony wyświetlacz BMW. Z tyłu ekran kinowy BMW o przekątnej 31,3 cala zabiera pasażerów w wizualną kinową podróż. Towarzyszy temu dźwięk 4D opcjonalnego systemu Bowers & Wilkins Diamond Surround Sound System.
Okres produkcji: od 2023 r.
Całkowity napęd pojazdu, moc w kW (KM): silnik elektryczny, 485 kW (659 KM)
Dł. / szer. / wys. w mm: 5391 / 1950 / 1544
BMW i7 M70 xDrive[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 23,7–20,8; zasięg elektryczny WLTP w km: 490–559
BMW iX.
Samochód nowej generacji. W pełni elektryczne BMW iX oferuje zrównoważony luksus, elegancki minimalizm i najnowocześniejsze technologie silnika. Maksymalny komfort łączy się tu z monolityczną stylistyką i wyjątkową przestronnością.
PIERWSZA GENERACJA (i20).
Pionierski duch BMW iX jest wyraźnie widoczny już z zewnątrz. Jego purystyczne kształty wyróżniają nieliczne, ale charakterystyczne linie. Płynnie zintegrowane detale wzmacniają ten efekt. Podwójne reflektory są najbardziej płaskimi reflektorami BMW, jakie kiedykolwiek wyprodukowano. Ekspresyjna, pionowo ustawiona atrapa chłodnicy BMW uzupełnia przód w kształcie litery T. Zlicowane klamki drzwi, bezbramkowe drzwi i kanciaste kontury nadkoli tworzą ekstrawagancki obraz również w widoku bocznym.
Ale BMW iX przekonuje także pod względem technicznym. Dwa potężne silniki elektryczne i elektryczny napęd na wszystkie koła BMW xDrive łączą geny BMW X z napędem elektrycznym. BMW iX xDrive40 ma moc 240 kW (326 KM) i zasięg do 435 km[1]. BMW iX xDrive50 jest jeszcze mocniejsze: 385 kW (523 KM) pozwala pokonać do 633 km[1] na jednym ładowaniu. Na stacjach szybkiego ładowania oba modele ładuje się od 10 do 80% w niecałe 40 minut[2]. Oba samochody wyposażone są w innowacyjne technologie, takie jak BMW iDrive oraz rozbudowane systemy wspomagania i rozrywki.
Okres produkcji: od 2021 r.
Całkowity napęd pojazdu, moc w kW (KM): silnik elektryczny, 240–455 kW[3] (326–619 KM)[3]
Dł. / szer. / wys. w mm: 4953 / 1967 / 1695–1696
BMW iX[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 24,7–19,4; zasięg elektryczny WLTP w km: 403–633
BMW iX M60 (i20).
BMW iX M60 to pierwszy samochód elektryczny w segmencie SUV-ów M. Zapewnia fenomenalne osiągi w codziennej jeździe bez lokalnej emisji spalin.
Dwa w silniki elektryczne BMW eDrive dostarczają mocy 455 kW (619 KM)[3]. Moment obrotowy 1 015 Nm[3] jest gotowy do sprintu w każdej chwili. BMW IconicSounds Electric zapewnia przy tym absolutnie wyjątkowe wrażenia akustyczne. Zasięg do 500–565 km[1] pozwala z łatwością dotrzeć do każdego celu na co dzień.
Na zewnątrz dominuje progresywna stylistyka – monolityczna, sportowa i nowoczesna. Wzrok przyciąga dynamiczny przód z pionową atrapą chłodnicy, wąskimi podwójnymi reflektorami i trzyczęściowym pasem przednim. Z boku wrażenie robią 22-calowe aerodynamiczne obręcze kół M w kolorze tytanowego brązu. Równie efektowny jest tył z lampami Shadow Line. A od góry opcjonalny panoramiczny szklany dach Sky Lounge zalewa wnętrze światłem.
Wnętrze jest przejrzyste i minimalistyczne. Technologie są obecne, ale inteligentnie ukryte – w stylu shy tech, gdzie nowoczesne rozwiązania techniczne są elegancko zintegrowane ze stylistyką. Na przykład głośniki są niewidocznie wbudowane we wnętrze. Przyciski zredukowano do najważniejszych elementów, dzięki czemu elementy techniczne wyglądają równie stylowo, co innowacyjnie. Na bezramkowym zakrzywionym wyświetlaczu BMW inteligentne funkcje BMW Live Cockpit Professional prowadzą Cię elegancko i komfortowo do celu – przy intuicyjnej obsłudze dotykowej i głosowej.
BMW iX M60[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 24,7–21,9; zasięg elektryczny WLTP w km: 500–565
BMW i4.
BMW i4 to pierwsze w pełni elektryczne Gran Coupé BMW. Na nowo definiuje wyjątkową dynamikę jazdy na napędzie elektrycznym, komfort i użyteczność no co dzień. Jako potężne BMW i4 M50 ucieleśnia geny BMW M.
PIERWSZA GENERACJA (G26).
W pełni elektryczne BMW i4 Gran Coupé prezentuje się imponująco i niezależnie. Jego stylistyka ekspresyjnie wyraża innowacyjny charakter. Atrapa chłodnicy jest ustawiona pionowo, reflektory są dynamicznie pod kątem, a tylne wydatne nadkola podkreślają szerokość pojazdu.
BMW i4 eDrive40 Gran Coupé przetwarza moc 250 kW (340 KM) i maksymalny moment obrotowy w elektryzująco sportowe wrażenia z jazdy. A dzięki innowacyjnej koncepcji napędu pozostaje zawsze wydajne. I szczególnie komfortowe, ponieważ BMW i4 Gran Coupé niemal bezgłośnie porusza się po drodze.
A optymalny rozkład masy oraz zestrojenie układu jezdnego i napędu sprawiają, że prowadzi się wyjątkowo przyjemnie i precyzyjnie. Zasięg do 590 km[1] pozwala dotrzeć do wszystkich miejsc na co dzień.
Okres produkcji: od 2021 r.
Całkowity napęd pojazdu, moc w kW (KM): silnik elektryczny, 210–400 (286–544)
Dł. / szer. / wys. w mm: 4783 / 1852 / 1448
BMW i4[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 22,5–15,8; zasięg elektryczny WLTP w km: 406–590
BMW i4 M50 (G26).
BMW i4 M50 oferuje sportowe osiągi BMW M – w pełni elektrycznym wydaniu. Jego napęd stanowią dwa silniki BMW M eDrive piątej generacji. W trybie Sport Boost dostarczają mocy 400 kW (544 KM), katapultując samochód od 0 do 100 km/h w zaledwie 3.9 s bez przerywania transmisji napędu. Towarzyszy mu fenomenalne brzmienie BMW M IconicSounds Electric. Potężne hamulce sportowe M równie skutecznie go zatrzymują. Adaptacyjny układ jezdny M zapewnia najwyższą możliwą precyzję w standardzie. I przyjemny komfort jazdy, ponieważ z zasięgiem do 520 km[1] nawet długie trasy nie stanowią żadnego problemu.
Na zewnątrz połączenie cech BMW M i BMW i widoczne jest nie tylko w detalach, takich jak logo M w atrapie chłodnicy czy typowy dla BMW i niebieski pierścień wokół logo BMW. Cała stylistyka została zoptymalizowana pod kątem aerodynamiki. Od zamkniętej atrapy chłodnicy M po wyraziste elementy dyfuzora i tylny spojler M.
Spojrzenie do wnętrza ujawnia kokpit konsekwentnie zorientowany na kierowcę. Zakrzywiony wyświetlacz BMW skierowany jest w stronę kierowcy. W połączeniu ze smukłą deską rozdzielczą tworzy przejrzystą, nowoczesną atmosferę. Kierownica M z kontrastowymi szwami w kolorach M nie tylko wygląda sportowo, ale też doskonale leży w dłoniach. Oddychająca tapicerka foteli sportowych M zapewnia komfort wszystkim pasażerom. Nawet przy przy najbardziej intensywnych emocjach.
Okres produkcji: od 2021 r.
Całkowity napęd pojazdu, moc w kW (KM): 400 (544)
Dł. / szer. / wys. w mm: 4783 / 1852 / 1448
BMW i4 M50[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 21,9–17,8; zasięg elektryczny WLTP w km: 416–515
BMW iX3.
BMW iX3 jako pierwszy w pełni elektryczny SUV łączy zrównoważone technologie ze sprawdzonymi cechami SUV-a: komfortem, wytrzymałością i mocą. Inteligentne opcje ładowania zapewniają najwyższą dynamikę jazdy. Całości dopełnia stylistyka z wyraźnymi, mocnymi konturami.
PIERWSZA GENERACJA (G08).
W 2021 roku zostaje zaprezentowane BMW iX3 z napędem elektrycznym. Już z zewnątrz prezentuje się elektrycznie i pewnie dzięki charakterystycznej atrapie chłodnicy BMW i. We wnętrzu standardowe oświetlenie ambientowe roztacza przy fabrycznym ustawieniu koloru niebieskiego BMW i zrównoważoną atmosferę. Niebieski przycisk start/stop uruchamia innowacyjny napęd. Ale jego zrównoważony charakter sięga jeszcze głębiej. Napęd elektryczny BMW iX3 nie wymaga w produkcji żadnych metali ziem rzadkich, ale jest niezwykle mocny – 210 kW (286 KM). Intensywność rekuperacji, tj. odzysku energii hamowania, można regulować w czterech poziomach w zależności od preferowanego stylu jazdy. Dzięki temu BMW iX3 może pokonać nawet 471 km[1] na jednym ładowaniu. A w miejscach publicznych można je w prosty sposób naładować na stacji szybkiego ładowania od 10 do 80%[2] w około 31 minut.
Okres produkcji: od 2020 r.
Całkowity napęd pojazdu, moc w kW (KM): silnik elektryczny, 210 (286)
Dł. / szer. / wys. w mm: 4734 / 1891 / 1668
BMW iX3[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 18,0–17,6; zasięg elektryczny WLTP w km: 461–471
BMW iX1.
BMW iX1 to pierwszy całkowicie elektryczny kompaktowy SUV BMW. Jego stylistyka jest równie nowoczesna, co pewna siebie. Atletyczne proporcje łączą się tu z monolitycznym wyglądem. BMW eDrive zapewnia mocny i wydajny napęd.
PIERWSZA GENERACJA (U11).
W roku 2022 na rynku pojawia się BMW iX1. Jako pierwszy w pełni elektryczny kompaktowy SUV jest podstawowym modelem elektrycznym BMW X.
Z jednej strony oferuje typową dla BMW X gotowość do akcji, z drugiej, wydajność technologii BMW eDrive. Na przykład bardzo płaski akumulator wysokonapięciowy w podłodze. Albo skuteczny system rekuperacji, który odzyskuje energię podczas hamowania.
Z zewnątrz BMW iX1 wygląda sportowo dzięki atletycznym proporcjom i pionowo ustawionemu przodowi. Już od premiery modelu niebieskie akcenty nawiązują do innowacyjnej technologii napędu pod maską. W nowoczesnym wnętrzu nawet dłuższe podróże są przyjemnym doświadczeniem. Na przykład dzięki indywidualnie regulowanym elektrycznie aktywnym fotelom. Elegancki, bezramkowy zakrzywiony wyświetlacz BMW można obsługiwać intuicyjnie za pomocą głosu i dotyku. Jest to również interfejs do systemu BMW iDrive.
Okres produkcji: od 2022 r.
Całkowity napęd pojazdu, moc w kW (KM): silnik elektryczny, 150–230 kW (204–313 KM)[3]
Dł. / szer. / wys. w mm: 4500 / 1845 / 1616
BMW iX1[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 18,1–15,4; zasięg elektryczny WLTP w km: 417–474
BMW i3.
BMW i3 to pionier w swojej dziedzinie. Od momentu wprowadzenia na rynek łączy wyjątkową dynamikę jazdy z nowatorską technologią. Inteligentne wykorzystanie materiałów z recyklingu sprawia, że zrównoważony rozwój jest tu dosłownie namacalny.
PIERWSZA GENERACJA (i01).
BMW i3 wchodzi na rynek w 2013 r. To nie tylko pierwsze seryjnie produkowane BMW z silnikiem elektrycznym, ale również pierwszy seryjnie produkowany pojazd łączący kabinę pasażerską wykonaną z tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym z aluminiowym podwoziem. Dzięki temu – pomimo akumulatora – waży tyle samo, co konwencjonalny samochód kompaktowy z silnikiem spalinowym. Ponadto wiele jego materiałów jest wykonanych z surowców odnawialnych.
Silnik elektryczny zapewnia moc 125 kW (170 KM). Moment obrotowy już przy najmniejszym nacisku na pedał jazdy daje poczucie pełnej dynamiki jazdy. W 2017 roku pojawia się BMW i3s o mocy większej o 10 kW (14 KM). Od 0 do 100 km/h przyspiesza w jedyne 6,9 s. 0,4 s szybciej niż BMW i3.
Od 2016 wyposażone jest w akumulator o pojemności 33,2 kWh. W 2018 roku pojemność ta rośnie nawet do 42,2 kWh. Dzięki temu BMW i3 uzyskuje zasięg ok. 307 km (WLTP)[1]. Na stacji szybkiego ładowania o mocy ponad 50 kW można go naładować do pełna w ciągu 1,4 godziny. Z linii montażowej zjeżdża łącznie ponad 250 000 pojazdów BMW i3 oraz BMW i3s.
Okres produkcji: 2013 – 2022
Całkowity napęd pojazdu, moc w kW (KM): silnik elektryczny, 125–135 (170–184), do 2018 roku opcjonalnie z Range Extenderem (silnik benzynowy 0,65 l, 28 kW (38 KM)
Dł. / szer. / wys. w mm: 3999–4011 / 1775 / 1578
BMW i3[1][4]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 16,6–15,3; zasięg elektryczny WLTP w km: 278–307
BMW i8.
BMW i8 to pierwszy produkcyjny samochód sportowy z napędem hybrydowym typu plug-in. Jego model koncepcyjny zaprezentowany na targach IAA 2009 po raz pierwszy połączył spójną koncepcję zrównoważonego rozwoju z wyjątkowymi właściwościami jezdnymi. Oraz futurystyczny i pewny siebie design.
PIERWSZA GENERACJA (i12, i15).
BMW i8 wyposażone jest w innowacyjny napęd hybrydowy. Z elektrycznym napędem na przedniej osi i 3-cylindrowym silnikiem benzynowym BMW TwinPower Turbo na osi tylnej. W rezultacie zużywa tylko tyle benzyny, co mały samochód, ale oferuje osiągi samochodu sportowego. Prędkość maksymalna na samym napędzie elektrycznym wynosi 120 km/h. Do 2019 roku oferuje łączną moc 266 kW (362 KM), a później nawet 275 kW (374 KM).
Również wygląd BMW i8 wyznacza nowe standardy. Jest to pierwszy pojazd produkcyjny wyposażony w światła laserowe, a od 2018 roku dostępny jest również jako roadster. Łącznie wyprodukowano łącznie 20 500 tych rewolucyjnych pojazdów.
Okres produkcji: 2013 – 2020
Całkowity napęd pojazdu, moc w kW (KM): benzynowy silnik hybrydowy plug-in 266–275 (362–374)
Dł. / szer. / wys. w mm: 4689 / 1942 / 1289–1291
Zasięg elektryczny wg NEDC w km[1][4]: do 55
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.
Zużycie energii i emisja CO₂.
BMW i7 M70 xDrive Limuzyna[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 23,7–20,8
Zasięg elektryczny WLTP w km: 490–559
BMW i7 Limuzyna[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 23,7–18,5
Zasięg elektryczny WLTP w km: 490–624
BMW i5 M60 xDrive Limuzyna[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 20,6–18,2
Zasięg elektryczny WLTP w km: 455–516
BMW i5 Limuzyna[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 20,6−15,9
Zasięg elektryczny WLTP w km: 455−582
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]:
Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 20,8–18,3
Zasięg elektryczny WLTP w km: 445–506
BMW i5 Touring[1]:
Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 20,8–16,5
Zasięg elektryczny WLTP w km: 445–560
BMW i4 M50 Gran Coupé[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 22,5–18,0
Zasięg elektryczny WLTP w km: 415–520
BMW i4[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 22,5–15,8
Zasięg elektryczny WLTP w km: 406–590
BMW iX M60[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 24,7–22,0
Zasięg elektryczny WLTP w km: 500–563
BMW iX[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 24,7–19,4
Zasięg elektryczny WLTP w km: 403–633
BMW iX3[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 18,0–17,6
Zasięg elektryczny WLTP w km: 461–471
BMW iX1[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 18,1–15,4
Zasięg elektryczny WLTP w km: 417–474
[1] Zasięg zależy od różnych czynników, przede wszystkim: indywidualnego stylu jazdy, uwarunkowań trasy, temperatury zewnętrznej, ogrzewania, klimatyzacji i zastanej temperatury.
[2] Wydajność ładowania zależy od stanu naładowania, temperatury otoczenia, indywidualnego profilu jazdy i wykorzystania odbiorników dodatkowych. Podane zasięgi są oparte na najlepszym scenariuszu WLTP. Czasy ładowania odnoszą się do temperatury otoczenia 23°C po wcześniejszej jeździe i mogą się różnić w zależności od sposobu użytkowania.
[3] Chwilowe zwiększenie mocy <10 s w stosunku do podanej wartości znamionowej.
[4] Modelu nie można już zamówić jako nowy samochód.
Podane osiągi, zużycie paliwa i emisja CO₂ obowiązują dla samochodów ze standardową skrzynią biegów.
Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO₂ i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wszelkie wyposażenie dodatkowe (w tym przypadku z rynku niemieckiego). W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Ponadto zgodnie z rozporządzeniem UE 2022/195 od 01.01.2023 r. w certyfikatach zgodności WE wartości NEDC nie będą już obowiązywać. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.com/wltp
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, zużycia energii oraz oficjalnej emisji CO₂ nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.
Dane dotyczące mocy silników benzynowych odnoszą się do paliwa o liczbie oktanowej 98. Dane dotyczące zużycia odnoszą się do paliwa referencyjnego zgodnie z rozporządzeniem (WE) 2007/715. Dopuszczalne jest stosowanie paliwa bezołowiowego o liczbie oktanowej 91 lub wyższej i zawartości etanolu do 10% (E10). BMW zaleca stosowanie paliwa o LO 95. W przypadku samochodów o wysokich osiągach BMW zaleca stosowanie paliwa o LO 98.