BMW iX2 xDrive30[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 17,7–16,3; zasięg elektryczny WLTP w km: 417–449
AKTUALNA SERIA BMW X.
Seria BMW X to indywidualne samochody o typowych genach X. Łączą one w sobie sportowy, atletyczny design z bezkompromisowymi osiągami. W tych SUV-ach dzięki wyższej pozycji siedzenia, inteligentnemu napędowi na wszystkie koła BMW xDrive i oszczędnym silnikom możesz odkrywać świat w nowy, ekscytujący sposób.
- Od 240 (326) kW (KM)
- 0–100 w 6.1 Sek
BMW iX.
Cena od: 378 300 zł
- Od 230 (313) kW (KM)
- 0–100 w 5.6 Sek
BMW iX2.
Cena od: 267 500 zł
- Od 230 (313) kW (KM)
- 0–100 w 5.6 Sek
BMW iX1.
Cena od: 258 500 zł
- 390 (530) kW (KM)
- 0–100 w 4.7 Sek
BMW X7 M60i xDrive.
Cena od: 660 000 zł
BMW X7 M60i xDrive: Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 12,9-12,1; emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 292–273
- Od 125 (170) kW (KM)
- 0–100 w 8.3 Sek
BMW X2.
Cena od: 200 000 zł
INNE TEMATY.
ELEKTROMOBILNOŚĆ BMW.
BMW FINANCIAL SERVICES.
PRZEGLĄD BMW SERII X.
Wejdź w świat BMW serii X. Korzystaj ze wszystkich zalet szerokiej gamy SUV-ów BMW. Niezależnie od tego, czy szukasz wydajnego elektrycznego SUV-a, wszechstronnej hybrydy plug-in, czy modelu z silnikiem spalinowym. Od modeli kompaktowych po duże 7-osobowe i luksusowe komfortowe samochody terenowe. Używanego lub nowego. Znajdź SUV-a, który idealnie do Ciebie pasuje.
BMW X1.
PIERWSZA GENERACJA (BMW E84).
Od wejścia na rynek w 2009 r. BMW X1 jest liderem segmentu kompaktowych SUV-ów klasy premium. Z jednej strony jest solidne i wszechstronne, z drugiej sportowe i zwinne. Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive płynnie i adaptacyjnie rozdziela moc na przednie i tylne koła, zapewniając wyśmienitą trakcję i dynamikę jazdy.
Jego wygląd zewnętrzny robi sportowe i atletyczne wrażenie. Wnętrze imponuje dopasowanymi kolorystycznie listwami ozdobnymi i szlachetnymi wstawkami ze stali szlachetnej.
DRUGA GENERACJA (BMW F48).
Czy to wznoszące się ku tyłowi mocne linie, czy spadzisty dach – sportowy design BMW X1 prezentuje się w drugiej generacji jeszcze bardziej dynamiczne. Ten niewielki terenowy samochód imponuje innowacyjnym wyposażeniem, takim jak wyświetlacz BMW Head-Up czy opcjonalne reflektory diodowe z funkcją świateł adaptacyjnych. Turbodoładowane silniki wysokoprężne i benzynowe nowej generacji łączą wydajność i sportowy charakter. Ponadto od marca 2020 r. ten SUV jest również dostępny jako hybryda plug-in. Oprócz zwinnego napędu na wszystkie koła BMW xDrive jest teraz oferowany również z napędem na przednie koła.
Znacznie bardziej wydatna atrapa chłodnicy i większe wloty powietrza po bokach przedniego zderzaka po modernizacji w 2019 roku dały jeszcze bardziej niezależny wygląd.
Okres produkcji: 2015 – 2022
Silniki: 1,5 – 2,0 l (85 – 170 kW, 116 – 231 KM), 3- i 4-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4439 – 4447 mm / 1821 mm / 1582 – 1612 mm
TRZECIA GENERACJA (BMW U11).
Od 2022 roku BMW X1 prezentuje się jako pewny siebie, wszechstronny i funkcjonalny samochód. Dostępne jest w wersji spalinowej, hybrydowej plug-in oraz w pełni elektrycznej. Klarowny język stylistyczny daje mu mocną prezencję: czy to poprzez wydatny przód z rzucającą się w oczy niemal kwadratową atrapą chłodnicy, monolityczny design czy typowe dla X niemal kanciaste nadkola.
Płaskie, zachodzące daleko na boki diodowe reflektory adaptacyjne, podobnie jak wyprostowana sylwetka, tworzą dynamiczne akcenty.
Mieszanka mocy i dynamiki znajduje również odzwierciedlenie w wyposażeniu technicznym. BMW X1 dostępne jest z napędem na przednie koła lub zwinnym napędem BMW xDrive. Oprócz większej dynamiki jazdy oferuje świetną trakcję i bezpieczeństwo jazdy. 7-biegowa dwusprzęgłowa skrzynia Steptronic zapewnia wysoki komfort jazdy i zmiany biegów oraz niskie zużycie paliwa. Hybryda plug-in umożliwia zasięg elektryczny (wg WLTP) do 86 km[1].
Okres produkcji: 2022 – teraz
Silniki: 1,5 – 2,0 l (100 – 240 kW, 136 – 326 KM)[2], 3- i 4-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4500 mm / 1845 mm / 1630 – 1642 mm
BMW X2.
PIERWSZA GENERACJA (BMW F39).
BMW X2 ujrzało światło dzienne jako samochód koncepcyjny bazujący na BMW X1 w 2016 roku. Od tego czasu imponuje ekspresyjną stylistyką i dopracowanymi rozwiązaniami technicznymi. Niemal kwadratowe nadkola i płaska linia dachu tworzą wybitnie ekstrawertyczny wygląd. Z przodu rozszerzająca się u dołu atrapa chłodnicy i wloty powietrza sygnalizują pewność siebie.
BMW X2 jest liderem w klasie mniejszych modeli SUV również pod względem dynamiki jazdy. Nowoczesne silniki turbo w połączeniu ze skrzyniami Steptronic pozwalają poczuć dostępną moc. Opcjonalny napęd na wszystkie koła BMW xDrive sprawia, że SUV coupé doskonale czuje się także poza miastem i na każdej nawierzchni. Logo BMW na słupku C nawiązuje do legendarnych modeli BMW, takich jak 2000 CS i 3.0 CSL.
Okres produkcji: 2018 – teraz
Silniki: 1,5 – 2,0 l (100 – 225 kW, 136 – 306 KM), 3- i 4-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4360 mm / 1824 mm / 1512 – 1526 mm
DRUGA GENERACJA (BMW U10).
W roku 2024 pojawi się druga generacja BMW X2. Design tego SUV-a charakteryzują mocne linie i sylwetka w stylu coupé. Sportowy grill atrapy chłodnicy ze stylizowaną siatką podkreśla wyrazisty wygląd przodu. Lampy przednie i tylne w sportowej stylistyce zapewniają optymalną widoczność dzięki nowoczesnej technologii LED.
Wnętrze oferuje wysokiej jakości materiały, innowacyjne technologie i ergonomiczny komfort. Tapicerka z perforowanej sztucznej skóry przyciąga wzrok i gwarantuje wygodę siedzenia. Możesz też cieszyć się rozrywką – grami lub streamingiem wideo – tak komfortowo i innowacyjnie, jak to tylko możliwe. Korzystaj z nawigacji i ustawień pojazdu na dużym zakrzywionym wyświetlaczu BMW i BMW Live Cockpit Professional. Elegancki szklany dach panoramiczny sprawia, że dzięki otwartej atmosferze wnętrze wydaje się z każdego siedzenia jeszcze większe.
BMW X2 z silnikiem o mocy 125 kW (170 KM)[3] osiąga maksymalną prędkość 213 km/h. Ciesz się ekscytującą dynamiką jazdy i korzystaj z inteligentnych systemów wspomagających kierowcę. Na przykład z asystenta parkowania Plus, który przesyła również widok 3D otoczenia pojazdu. Albo z systemu asystującego kierowcy Professional, który do prędkości 210 km/h bezpiecznie utrzymuje samochód na pasie ruchu oraz odstęp od poprzedzających pojazdów.
Okres produkcji: od 2024 r.
Silniki: 1,5 – 2,0 l (110 – 221 kW, 150 – 300 KM), 3- i 4-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4554 – 4567 mm / 1845 mm / 1575 – 1590 mm
BMW X3.
PIERWSZA GENERACJA (BMW E83).
BMW X3 zostało zaprezentowane na 60. targach IAA w 2003 roku – i było niemal bezkonkurencyjne. Nowością jest tu inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive, który zadebiutował w tym właśnie modelu. Zapewnia on stały rozdział napędu na przednią i tylną oś. Swoją premierę miał też charakterystyczny i atletyczny design. Widać go na przykład w wyrazistym przodzie z reflektorami biksenonowymi. Mają one charakterystyczne pierścienie świateł postojowych dające samochodom BMW z tego okresu rozpoznawalność już z daleka – także w ciemności.
W 2006 roku miała miejsce modernizacja. Zmodernizowana została atrapa chłodnicy, lampy tylne i przedni zderzak. Silniki stały się bardziej wydajne i znacznie mocniejsze.
Okres produkcji: 2003–2010
Silniki: 2,0 – 3,0 l (105 – 210 kW, 143 – 286 KM), 4- i 6-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4565 mm / 1853 mm / 1674 mm
DRUGA GENERACJA (BMW F25).
Sześć lat później pojawia się następca w zupełnie nowym designie. Niezależny i pewny siebie, z całą gamą innowacji. Na przykład z elektronicznie regulowanymi amortyzatorami, które aktywnie dostosowują się do nawierzchni. Lub kontrolą dynamiki jazdy, która pozwala silnikowi bardziej spontanicznie reagować na pedał gazu. Dotyczy to również dynamiki zmiany biegów, a także czułości układu kierowniczego i dynamicznej kontroli stabilności (DSC). Cała gama systemów wspomagających kierowcę, takich jak asystent pasa ruchu czy wyświetlacz BMW Head-Up, zapewnia zupełnie nowe wrażenia z jazdy – bez konieczności rezygnowania z tradycyjnych zalet BMW.
Aktualizacja SUV-a w roku 2014 wprowadza nowy kształt reflektorów i kierunkowskazy w lusterkach zewnętrznych. Wnętrze oferuje więcej chromu, kierownicę skórzaną w standardzie i znacznie więcej opcji personalizacji BMW X3.
Okres produkcji: 2010 – 2017
Silniki: 2,0 – 3,0 l (105 – 230 kW, 143 – 313 KM), 4- i 6-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4648 mm / 1881 mm / 1661 mm
TRZECIA GENERACJA (BMW G01 i F97).
Od roku 2017 dostępna jest trzecia generacja SUV-a. Mimo że model ten jest większy od swojego poprzednika, waży mniej, co czyni go bardzo zwinnym. Reflektory, atrapa chłodnicy i lampy tylne podkreślają jego szerokość. W połączeniu z szerszą atrapą chłodnicy i wlotami powietrza BMW X3 prezentuje się atletycznie i emanuje pewnością siebie.
Kokpit jest nowocześnie ożywiony i można nim sterować za pomocą gestów. Systemy wspomagające kierowcę należą do najlepszych w swoim rodzaju. Samochód potrafi na przykład samodzielnie wyprzedzać. Układ jezdny, skrzynia biegów i silnik zostały zaprojektowane z myślą o sportowej jeździe. Dostępny jest również inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive. Dlatego samochód doskonale sprawdza się zarówno w mieście, jak i poza nim oraz w terenie.
Okres produkcji: 2017 – teraz
Silniki: 2,0 – 3,0 l (135 – 375 kW, 184 – 510 KM)[2], 4- i 6-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4708 – 4734 mm / 1891 – 1897 mm / 1667 – 1676 mm
BMW X4.
PIERWSZA GENERACJA (BMW F26).
W 2014 roku BMW wprowadza również SUV-a coupé średniej wielkości. Z technicznego punktu widzenia BMW X4 bazuje na BMW X3. Ale jego stylistyka jest inna. Wypukła linia dachu z podwójnym zagłębieniami podkreśla sportowy charakter samochodu w widoku bocznym. Przód i tył wizualnie poszerzają samochód dzięki płaskiej atrapie chłodnicy i szeroko rozstawionym reflektorom i lampom tylnym.
W BMW X4 oferowana jest szeroka gama silników. Wydajne i mocne jednostki zapewniają zwinność i dynamikę w każdej sytuacji. Standardowy napęd na wszystkie koła umożliwia wyjątkową dynamikę jazdy – na każdej nawierzchni.
Okres produkcji: 2014 – 2018
Silniki: 2,0 – 3,0 l (135 – 230 kW, 184 – 313 KM), 4- i 6-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4671 mm / 1881 mm / 1624 mm
DRUGA GENERACJA (BMW G02 i F98).
BMW X4 drugiej generacji jest jeszcze bardziej sportowe. Masywne nadkola, szeroki rozstaw kół i linia dachu w stylu coupé – stylistyka imponuje typowymi cechami X: atletycznym wyglądem, niezależnością i sportowym charakterem. Płaskie diodowe lampy tylne wizualnie poszerzają tył. Podobnie jak linia przetłoczenia na tylnych błotnikach. Z przodu dominuje atrapa chłodnicy i płaskie reflektory diodowe, co podkreśla atletyczną i dynamiczną ekspresję SUV-a coupé.
We wszystkich modelach BMW X4 dostępny jest inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive. W połączeniu z oferowaną w standardzie 8-stopniową skrzynią automatyczną samochód imponuje niezrównaną dynamiką jazdy. Wnętrze wyposażono w duże ekrany dotykowe, funkcję obsługi za pomocą gestów i nowoczesne systemy wspomagające kierowcę.
Okres produkcji: 2018 – teraz
Silniki: 2,0 – 3,0 l (135 – 375 kW, 184 – 510 KM), 4- i 6-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4733 – 4758 mm / 1918 – 1938 mm / 1618 – 1621 mm
BMW X5.
PIERWSZA GENERACJA (BMW E53).
Po prostu rewolucyjna nowość: w 1999 roku światło dzienne ujrzał pierwszy samochód terenowy BMW. „Sports Utility Vehicle” (SUV) z seryjnym napędem na wszystkie koła łączy ekskluzywność ze sportowym charakterem i komfortem. To SUV klasy premium o typowej dla BMW zwinności, między innymi dzięki doskonałej konfiguracji układu jezdnego i mocnym silnikom sześcio- i ośmiocylindrowym.
Modernizacja w 2003 roku przynosi nie tylko bardziej wyrazisty wygląd dzięki nowej atrapie chłodnicy, ale także istotne ulepszenia techniczne w postaci nowego napędu BMW xDrive. Znacząco poprawiona trakcja i szybsza reakcja przynoszą wyraźne korzyści w zakresie prowadzenia i dynamiki. Od 2004 r. BMW X5 4.8 jest najmocniejszą dostępną wersją z silnikiem ośmiocylindrowym – charakteryzuje się pojemnością 4,8 l i mocą 265 kW (360 KM). Wyprodukowano ponad 500 tysięcy egzemplarzy modelu E53.
Okres produkcji: 1999 – 2006
Silniki: 3,0 – 4,8 l (135 – 265 kW, 184 – 360 KM), 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4667 mm / 1872 – 1925 mm / 1707 – 1715 mm
DRUGA GENERACJA (BMW E70).
Następca BMW X5 pojawia się w 2006 roku i wyróżnia się innowacjami techniczne, takimi jak Adaptive Drive. Ma stabilizację przechyłów bocznych i aktywne amortyzatory. Dzięki zmienionej stylistyce – między innymi dzięki efektownym nadkolom – samochód prezentuje się bardziej sportowo i zwinnie. Reflektory mają zintegrowane światła postojowe i mijania w kształcie pierścieni. Umożliwia to natychmiastową identyfikację samochodu jako BMW, nawet po zmierzchu. Z opcjonalnym trzecim rzędem siedzeń umożliwia on przewóz nawet sześciorga pasażerów.
W ramach aktualizacji modelu w 2010 r. SUV otrzymuje reflektory diodowe oraz całkowicie odświeżoną gamę silników. Systemy wspomagające kierowcę obejmują teraz wskazanie ograniczeń prędkości i aktywny regulator prędkości. Kolejną nowością jest Side View z kamerami w bocznych punktach pojazdu, które zapewniają jeszcze lepszy ogląd sytuacji wokół pojazdu.
Okres produkcji: 2006 – 2013
Silniki: 3,0 – 4,8 l (173 – 300 kW, 235 – 408 KM), 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4854 mm / 1933 mm / 1739 mm
TRZECIA GENERACJA (BMW F15).
W trzeciej generacji uwagę zwracają ulepszenia w zakresie aerodynamiki. Specjalny system wlotów powietrza w pasie przednim oraz skrzela za przednimi kołami zmniejszają zawirowania powietrza w przednich nadkolach. Zmniejsza to opór powietrza i dodaje BMW X5 sportowego charakteru. Harmonijne proporcje emanują wyrafinowaniem, suwerennością i zwinnością.
Oświetlenie wnętrza prezentuje się szczególnie elegancko. Zastosowanie starannie wykonanych, szlachetnych materiałów podkreśla ten charakter, co widać choćby w podwójnie szytej skórze. Szeroki zakres systemów wspomagających kierowcę można obsługiwać intuicyjnie nowym kontrolerem dotykowym systemu iDrive. Systemy te obejmują m.in. regulator prędkości z asystentem jazdy w korku, a także system noktowizyjny BMW Night Vision, który umożliwia rozpoznawanie ludzi i zwierząt w ciemności.
Okres produkcji: 2013 – 2018
Silniki: 2,0 – 4,4 l (160 – 330 kW, 218 – 450 KM), 4-, 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4880 – 4886 mm / 1938 – 1985 mm / 1717 – 1762 mm
CZWARTA GENERACJA (BMW G05).
Dzięki znacznie większym wymiarom i jednoczęściowej atrapie chłodnicy BMW X5 prezentuje się pewnie i efektownie. Opcjonalne reflektory diodowe jasno oświetlają drogę światłem laserowym. BMW Live Cockpit Professional jest w pełni cyfrowy i można go dostosować do własnych potrzeb. Można go obsługiwać intuicyjnie również gestami i głosowo. Nowoczesne systemy wspomagające kierowcę wspierają w niebezpiecznych sytuacjach, np. podczas hamowania.
Do jazdy w terenie SUV ma w pakiecie Offroad cztery tryby jazdy do różnych rodzajów terenu, co zapewnia optymalne wrażenia z jazdy w każdej sytuacji. Wydajne silniki i regulowany układ jezdny zapewniają zwinność i dynamikę. Model hybrydowy plug-in oferuje lokalnie bezemisyjną i praktycznie bezgłośną jazdę.
Okres produkcji: 2018 – 2022
Silniki: 2,0 – 4,4 l (170 – 390 kW, 231 – 530 KM), 4-, 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4922 – 4938 mm / 2004 – 2015 mm / 1745 – 1747 mm
PIĄTA GENERACJA (BMW G05 i F95).
Za sprawą gruntownej modernizacji przodu BMW X5 prezentuje się w 2022 roku niemal jak zupełnie nowy model. Przód wyróżnia teraz szeroki, poziomy język stylistyczny, charakterystyczna atrapa chłodnicy BMW z podświetleniem „Iconic Glow” oraz odświeżone, bardziej płaskie reflektory diodowe. Wszystko to tworzy razem niezwykle wyrazisty front. Ta koncepcja stylistyczna rozciąga się na trójwymiarowe diodowe lampy tylne i szeroki rozstaw kół z tyłu. Wybrany pakiet jeszcze bardziej podkreśla nowoczesność (X Line) lub sportowy charakter BMW X5 (pakiet M Sport).
Wnętrze również jest nowoczesne. Zakrzywiony wyświetlacz BMW i panel interakcji BMW będący elementem obsługi zapewniają multimedialne wrażenia, a szklane aplikacje „CraftedClarity” tworzą luksusowe akcenty. Ręcznie wykonane elementy ze szlifowanego szkła kryształowego zdobią dźwignię biegów z podświetlanym symbolem X, przycisk start/stop oraz kontroler iDrive. Nowy asystent przyczepy pozwala teraz wygodnie manewrować również podczas cofania z przyczepą.
Mocny 6-cylindrowy silnik spalinowy BMW TwinPower Turbo gwarantuje sportową dynamikę jazdy. Z pakietem xOffroad i adaptacyjnym zawieszeniem pneumatycznym obu osi samochód imponuje najwyższym komfortem.
Okres produkcji: 2022 – teraz
Silniki: 3,0 – 4,4 l (219 – 460 kW, 298 – 625 KM)[2], 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4935 mm / 2004 mm / 1765 mm
BMW X6.
PIERWSZA GENERACJA (BMW E71).
Czy to coupé? Czy SUV? W 2008 roku na drogach pojawia się samochód terenowy, który wymyka się standardom. BMW X6 łączy w sobie najlepsze cechy obu klas pojazdów. To samochód dla indywidualistów ceniących osiągi. 6- i 8-cylindrowe silniki dają mnóstwo mocy optymalnie przenoszonej przez układ Dynamic Performance Control, który zwiększa też precyzję kierowania. Układ DPC w połączeniu z inteligentnym napędem na wszystkie koła xDrive poprawia stabilność toru jazdy i trakcję, ponieważ moment obrotowy jest teraz zawsze indywidualnie rozdzielany na każde koło.
Widok z boku przypominający coupé daje niski wygląd. Płaskie reflektory w połączeniu z atrapą chłodnicy wizualnie rozszerzają przód.
Aktualizacja modelu w 2012 roku przynosi jedynie niewielkie zmiany w wyglądzie. Pierścienie świateł postojowych są teraz dostępne w wersji diodowej. W ofercie jest również więcej opcji wyposażenia. Na przykład maska z wysklepieniem.
Okres produkcji: 2008 – 2014
Silniki: 3,0 – 4,4 l (173 – 300 kW, 235 – 408 KM), 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4876 – 4877 mm / 1983 mm / 1684 – 1690 mm
DRUGA GENERACJA (BMW F16).
Następca ma jeszcze bardziej niezależny charakter. Reflektory poprowadzone aż do atrapy chłodnicy wizualnie poszerzają przód SUV-a. Przód jest też bardziej wyprostowany. Tył ma teraz szersze lampy. Po bokach uwagę zwracają podwójne przetłoczenia. Wnętrze wyposażono w materiały wysokiej jakości, zmodyfikowane przyrządy i oświetlenie ambientowe z regulacją kolorów. Streaming danych umożliwia praktycznie nieograniczony wybór muzyki i treści.
Nowe silniki dostarczają więcej mocy, a jednocześnie są bardziej wydajne. W połączeniu ze standardowym napędem na wszystkie koła xDrive oraz 8-stopniową skrzynią automatyczną zachęcają do dynamicznej i zwinnej jazdy.
Okres produkcji: 2014 – 2019
Silniki: 3,0 – 4,4 l (190 – 330 kW, 258 – 450 KM), 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4909 mm / 1989 mm / 1689 – 1702 mm
TRZECIA GENERACJA (BMW G06).
BMW X6 z 2019 roku ma potężne proporcje i ekspresyjny design. Bardzo płaskie i szerokie lampy przednie i tylne. Duże wloty powietrza po bokach i poniżej atrapy chłodnicy. Oświetlenie samochodu i opcjonalne światła laserowe sprawiają, że SUV jest wyraźnie widoczny w ciemności. Mocne silniki, inteligentne systemy wspomagające kierowcę oraz standardowy napęd na wszystkie koła xDrive zapewniają niezrównaną dynamikę jazdy.
20 głośników opcjonalnego systemu Diamond Surround marki Bowers & Wilkins dostarcza wyjątkowych wrażeń słuchowych. BMW X6 pozwala nie tylko szybko i bezpiecznie, ale też wygodnie dotrzeć do celu.
Okres produkcji: 2019 – 2022
Silniki: 2,0 – 3,0 l (195 – 390 kW, 265 – 530 KM), 4-, 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4935 – 4948 mm / 2004 – 2019 mm / 1693 – 1697 mm
CZWARTA GENERACJA (BMW G06 i F96).
Męskie, sportowe, z ogromnym charakterem. BMW X6 czwartej generacji jest standardowo wyposażone w pakiet M Sport. Odświeżony przód z podświetleniem atrapy chłodnicy „Iconic Glow” stanowi wizualną atrakcję, podobnie jak sportowe, aerodynamiczne elementy zewnętrzne. Uwagę zwracają na przykład błyszczące elementy M Shadow Line, charakterystyczne dla M końcówki rur wydechowych, 20-calowe obręcze kół BMW ze stopów lekkich oraz przedni i tylny zderzak w stylistyce M.
Luksusowy sportowy charakter i nowoczesne technologie charakteryzują również wnętrze. Zakrzywiony wyświetlacz BMW i zestaw wskaźników M, skórzana kierownica M, ekskluzywne pedały M i listwy progowe z podświetlanym napisem M nadają mu wyjątkowo elegancki wygląd.
Potężny 8-cylindrowy silnik BMW M TwinPower Turbo gwarantuje świetną dynamikę jazdy. A pakiet xOffroad i 8-stopniowa sportowa skrzynia Steptronic maksymalny komfort jazdy na każdej nawierzchni. Adaptacyjny układ jezdny M i funkcja sprintu umożliwiają bezpośrednie i zwinne prowadzenie.
Okres produkcji: 2022 – teraz
Silniki: 3,0 – 4,4 l (219 – 460 kW, 298 – 625 KM), 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4960 mm / 2004 mm / 1700 mm
BMW X7.
PIERWSZA GENERACJA (BMW G07).
BMW X7 to największy SUV produkowany kiedykolwiek przez BMW. Jego wymiary porównywalne są jedynie z BMW XM, które pojawiło się później. Mimo to purystyczny design i proste linie nadają mu lekki i zwinny wygląd. Jest sportowe, atletyczne i pewne siebie, ma typowe zalety BMW i definiuje je na nowo. Luksusowy komfort jazdy i potężna dynamika jazdy wyróżniają się w tej klasie. To zasługa m.in. podwójnych wahaczy poprzecznych z przodu i pięciowahaczowej osi tylnej, a także napędu na wszystkie koła xDrive i 8-stopniowej skrzyni automatycznej.
Z przodu kierowca otrzymuje wszystkie istotne informacje i jednocześnie obsługuje różne funkcje i systemy wspomagające kierowcę klasy premium na dwóch ekranach o przekątnej 12,3 cala. Z tyłu dwa ekrany zapewniają pasażerom rozrywkę. Gdy pasażerowie spojrzą w górę, ich wzrok padnie na standardowy dach panoramiczny, który w ciemności świeci 15 tysiącami kolorowych punktów świetlnych. SUV oferuje szeroką gamę opcji indywidualizacji. Od skóry Merino z kontrastującym stebnowaniem po ekskluzywne lakiery metalizowane – tu wszystko jest możliwe.
W 2022 roku BMW X7 przechodzi mocną i elegancką modernizację. Podświetlana atrapa chłodnicy BMW „Iconic Glow”, szeroka postawa i nowy lakier w kolorze połyskującym miedzianoszarym wyraźnie pokazują przynależność do klasy luksusowej. We wnętrzu zakrzywiony wyświetlacz BMW i BMW Operating System 8 zapewniają równie cyfrowe co innowacyjne wrażenia.
Okres produkcji: 2019 – teraz
Silniki: 3,0 – 4,4 l (259 – 390 kW, 352 – 530 KM), 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 5151 – 5181 mm / 2000 mm / 1835 mm
BMW XM.
PIERWSZA GENERACJA (BMW G09).
Mocne BMW XM z nowo opracowanym silnikiem V8 zapewnia imponującą moc 550 kW (748 KM). A dzięki elektrycznemu zasięgowi wynoszącemu 83 km (WLTP)[1] umożliwia również cichą i lokalnie bezemisyjną jazdę. Dzięki nowoczesnej technologii hybrydowej plug-in SUV łączy w sobie to, co najlepsze z obu światów.
Duże i potężne proporcje również wizualnie pokazują już z daleka bezkompromisową niezależność samochodu. Dzięki nowej, niepowtarzalnej stylistyce przodu marka BMW M jeszcze bardziej ugruntowuje swoją pozycję w segmencie luksusowym.
Połączenie elementów BMW M i BMW X jest konsekwentnie obecne również we wnętrzu. Przód kabiny jest zorientowany na dynamiczną jazdę. Jak zwykle w BMW M kierowca jest tu najważniejszy. Nowy zakrzywiony wyświetlacz BMW tworzy harmonijną równowagę między tradycyjną orientacją na kierowcę a nowoczesnymi funkcjami cyfrowymi.
Maksymalne skupienie na kierowcy w przedniej części kabiny kontrastuje z przytulną i luksusową salonową atmosferą z tyłu. Pasażerowie mają do dyspozycji przytulną i elegancką przestrzeń charakteryzującą się najwyższą jakością materiałów, wyrazistymi powierzchniami i detalami. Wizualnym akcentem z tyłu kabiny jest dach o trójwymiarowej, pryzmatycznej strukturze. Wraz z oświetleniem ambientowym w imponujący sposób podkreśla harmonię nowoczesnego luksusu i komfortu.
Okres produkcji: 2022 – teraz
Silniki: Silnik spalinowy 4,4 l (360 – 430 kW, 489 – 585 KM)[2], 8-cylindrowy + silnik elektryczny (145 kW, 197 KM), moc systemowa (480 – 550 kW, 653 – 748 KM)[2]
Dł. / szer. / wys.: 5110 mm / 2005 mm / 1755 mm
BMW iX1.
PIERWSZA GENERACJA (BMW U11).
W 2022 r. pojawia się BMW iX1 będące pierwszym w pełni elektrycznym SUV-em BMW na rynku. Jednocześnie jest to elektryczny model podstawowy w klasie mniejszych SUV-ów BMW.
BMW iX1 łączy wysoką dynamikę jazdy klasycznego kompaktowego SUV-a z nowoczesną wydajnością układu BMW eDrive. Płaski akumulator wysokonapięciowy w podłodze i system rekuperacji zapewniają duży zasięg do 474 km (WLTP)[1] na jednym ładowaniu akumulatora. Całość uzupełnia moc do 230 kW (313 KM)[4].
Atletyczny przód i wyprostowana sylwetka tworzą wyraźnie nowoczesny i dynamiczny widok z boku. Niebieskie akcenty podkreślają elektryczny napęd tego solidnego samochodu. Również wnętrze elektrycznego SUV-a prezentuje się nowocześnie. Aktywne fotele zapewniają wyjątkowo komfortowe siedzenie. Centralnym interfejsem potężnego systemu BMW iDrive jest elegancki i bezramkowy zakrzywiony wyświetlacz BMW z obsługą dotykową i głosową.
Okres produkcji: 2022 – teraz
Silniki: Silnik elektryczny (150 – 230 kW, 204 – 313 KM)[4]
Dł. / szer. / wys.: 4500 mm / 1845 mm / 1616 mm
BMW iX2.
PIERWSZA GENERACJA (BMW U10).
W 2024 roku BMW iX2 połączy przestronność SUV-a z zaletami w pełni elektrycznego napędu. Atletyczny design charakteryzuje się wyrazistymi liniami i sylwetką SUV-a coupé. Z przodu imponująco prezentuje się podświetlana atrapa chłodnicy BMW „Iconic Glow”. Wyposażenie zawarte w pakiecie sportowym M w połączeniu z 20-calowymi obręczami kół M ze stopów lekkich dodatkowo podkreśla emanujący energią wygląd BMW iX2.
Z zewnątrz SUV prezentuje się atletycznie, a w środku elegancko. Ergonomiczne fotele sportowe zapewniają optymalne trzymanie również podczas dynamicznej jazdy. Duży zakrzywiony wyświetlacz BMW i BMW Live Cockpit Professional z Operating System 9 umożliwiają intuicyjną obsługę muzyki i gier oraz wygodną nawigację z pełnym przeglądem trasy. A dzięki dwunastu głośnikom systemu Hi-Fi Harman Kardon ulubiona muzyka brzmi jeszcze bardziej imponująco. Elegancki szklany dach panoramiczny sprawia, że wnętrze wydaje się z każdego siedzenia jeszcze większe i tworzy otwartą atmosferę.
BMW iX2 o mocy 230 kW (170 KM)[4] przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,6 s. Oprócz wysokiej dynamiki jazdy samochód oferuje inteligentne systemy wspomagające kierowcę. Na przykład asystenta parkowania Plus z widokiem otoczenia 3D. Albo system asystujący kierowcy Professional, który bezpiecznie utrzymuje samochód na pasie ruchu i odstęp od poprzedzających pojazdów.
Okres produkcji: Od 2024 r.
Silniki: silnik elektryczny (230 kW, 313 KM)[4]
Dł. / szer. / wys.: 4554 mm / 1845 mm / 1560 mm
BMW iX3.
PIERWSZA GENERACJA (BMW G08).
Zaprezentowana jako samochód koncepcyjny w 2018 roku zelektryfikowana wersja BMW X3 pojawiła się w sprzedaży w 2021 roku. Dzięki technologii BMW eDrive piątej generacji BMW iX3 oferuje moc 210 kW (286 KM) i imponującą dynamikę jazdy. Moment obrotowy 400 Nm jest dostępny już w chwili ruszania z miejsca. W połączeniu ze świetnie zestrojonym zawieszeniem, jest wyjątkowo dynamiczne na drodze, również na dłuższych trasach. Między innymi za sprawą rekuperacji zasięg elektryczny (WLTP) wynosi 450 km[1].
Wrażenie robi też wnętrze elektrycznego SUV-a. Nowoczesna, elegancka atmosfera łączy się tu z animowanym zestawem wskaźników BMW Live Cockpit i takimi detalami jak niebieski przycisk startowy. BMW iX3 doskonale czuje się zarówno w mieście, jak i w terenie.
Okres produkcji: 2021 – teraz
Silniki: silnik elektryczny (210 kW, 286 KM)
Dł. / szer. / wys.: 4734 mm / 1891 mm / 1668 mm
BMW iX.
PIERWSZA GENERACJA (BMW i20).
Już przód BMW iX gwarantuje wyrazisty wygląd. Bardzo płaskie reflektory kontrastują z wydatną atrapą chłodnicy. Za nią ukryty jest cały szereg czujników czekających na akcję. Do tego dochodzi uporządkowany, konsekwentnie aerodynamiczny design z chowanymi klamkami i klarowny język stylistyczny.
Dzięki imponującemu zasięgowi (WLTP) do 630 km[1] i mocy 385 kW (523 KM) elektryczny SUV imponuje techniczną precyzją, postępowym charakterem i funkcjonalnością na co dzień.
Wnętrze BMW iX oferuje komfort, sportowy charakter i innowacyjność w zupełnie nowym wydaniu. Całkowicie przeprojektowany iDrive jest logiczną ewolucją i zapewnia prostą i naturalną obsługę. Wszystkie wskazania pojawiają się na ekranach zakrzywionych w stronę kierowcy lub są wyświetlane na przedniej szybie za pomocą wyświetlacza Head-Up. Rozbudowane systemy wspomagające kierowcę zapewniają komfortową i bezpieczną jazdę. BMW iX jest przyszłościowym, w pełni elektrycznym SUV-em klasy premium.
Okres produkcji: 2021 – teraz
Silniki: silnik elektryczny (240 – 455 kW, 326 – 619 KM)
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA.
Zużycie energii i emisja CO2.
BMW iX M60[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 24,7–22,0
Zasięg elektryczny WLTP w km: 500–563
BMW iX[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 24,7–19,4
Zasięg elektryczny WLTP w km: 403–633
BMW iX3[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 18,0–17,6
Zasięg elektryczny WLTP w km: 461–471
BMW iX2[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 17,7–15,3
Zasięg elektryczny WLTP w km: 417–478
BMW iX1[1]:
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 18,1–15,4
Zasięg elektryczny WLTP w km: 417–474
BMW XM[1]:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 2,0–1,5
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 45–35
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 33,6–31,5
Zasięg elektryczny WLTP w km: 76–84
BMW X7 M60i xDrive:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 12,9–12,1
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 292–273
BMW X7:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 12,9–7,8
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 292–203
BMW X6:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 12,3–7,1
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 279–187
BMW X5[1]:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 12,5–0,8
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 283–19
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 30,7–26,3
Zasięg elektryczny WLTP w km: 87–102
BMW X4:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 9,5–6,0
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 215–156
BMW X3[1]:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 9,5–2,1
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 216–47
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 23,5–21,5
Zasięg elektryczny WLTP w km: 39–44
BMW X2 M35i xDrive:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 8,1–7,7
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 183–174
BMW X2:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 8,1–4,8
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 183–125
BMW X1 M35i xDrive:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 8,1–7,8;
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 183–176
BMW X1[1]:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 8,1–0,7
Emisja CO2, cykl mieszany WLTP w g/km: 183–16
Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 19,3–16,8
Zasięg elektryczny WLTP w km: 71–86
[1] Zasięg zależy od różnych czynników, przede wszystkim: indywidualnego stylu jazdy, uwarunkowań trasy, temperatury zewnętrznej, ogrzewania, klimatyzacji i zastanej temperatury.
[2] W przypadku hybrydy plug-in: moc zależy od stanu naładowania akumulatora.
[3] Generowana przez silnik spalinowy o mocy 115 kW oraz silnik elektryczny o mocy do 14 kW.
[4] Chwilowe zwiększenie mocy <10 s w stosunku do podanej wartości znamionowej.Podane osiągi, zużycie paliwa i emisja CO2 obowiązują dla samochodów ze standardową skrzynią biegów.
Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO₂ i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wszelkie wyposażenie dodatkowe tym przypadku z rynku niemieckiego). W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Ponadto zgodnie z rozporządzeniem UE 2022/195 od 01.01.2023 r. w certyfikatach zgodności WE wartości NEDC nie będą już obowiązywać. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.com/wltp
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, zużycia energii oraz oficjalnej emisji CO₂ nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.
Dane dotyczące osiągów silników benzynowych dotyczą ich eksploatacji z paliwem o jakości LO 98. Dane dotyczące zużycia dotyczą eksploatacji z paliwem referencyjnym zgodnie z rozporządzeniem (UE) 715/2007. Dopuszczalne są jakości paliwa bezołowiowego LO 91 i wyższe o maksymalnym udziale etanolu wynoszącym 10% (E10). BMW zaleca stosowanie paliwa o LO 95. W przypadku samochodów o wysokich osiągach BMW zaleca stosowanie paliwa o LO 98.