Nasze narzędzie do zarządzania zgodami użytkownika na korzystanie z plików cookie jest tymczasowo offline. Z tego powodu niektóre funkcje wymagające zgody użytkownika mogą nie być dostępne.
NAJNOWSZE BMW SERII 3
BMW SERII 3 NAJWAŻNIEJSZE CECHY
Sportowy, niezawodny i odnoszący sukcesy: Od ponad 40 lat BMW Serii 3 oznacza dynamikę i radość z jazdy jak żaden inny samochód. Dzięki byłemu szefowi projektu BMW Paulowi Bracqowi emocje i radość z jazdy trafiły do klasy średniej – cechy BMW Serii 3 uosabiają do dziś. Z BMW E21 w 1970 roku, położył charakterystyczny fundament dla bezprecedensowej historii sukcesu. Dziś sukces BMW Serii 3 jest jednym z powodów, dla których BMW jest wiodącym producentem pojazdów premium.
Od siedmiu pokoleń BMW Serii 3 jest stale ulepszane i udoskonalane w pojazd, reprezentujący sportowy charakter w klasie średniej, jak żaden inny. W tym procesie uwzględniono nie tylko takie aspekty, jak projektowanie, dynamika i indywidualność, ale także motoryzację. Dogłębne badania sprawiły, że żywe silniki BMW Serii 3 są coraz bardziej ekonomiczne i obniżają emisję spalin.
Od klasycznego sedana po kombi sprzedawany jako Touring, po Coupé i Cabrio oraz 3-drzwiowy kompakt , BMW Serii 3 stało się ulubionym pojazdem dla wszystkich grup wiekowych. Utrzymuje równowagę między zwinnością, funkcjonalnością i bezpieczeństwem, wszystkie modele BMW Serii 3 są popularne do dziś. Wszechstronność tego samochodu fascynuje konsumentów i prasę, co znajduje również odzwierciedlenie w dziesiątkach wyróżnień. Jednym z powodów jest niewątpliwie konsekwentnie sportowy charakter BMW Serii 3, który został udoskonalony w każdym pokoleniu pojazdu.
5 PUNKTÓW O BMW SERII 3
- 01 Niezrównana dynamika jazdy
- 02 Ostry design wypełnia pragnienie czystą radością z jazdy
- 03 Wyjątkowa koncepcja pojazdu
- 04 Wystarczająca przestrzeń do prowadzenia aktywnego stylu życia
- 05 Komunikacja na najwyższym poziomie
HISTORIA BMW SERII 3
Zabierzemy Cię w podróż w czasie i przedstawimy Ci wszystkie modele BMW Serii 3 – od uroczego BMW E21 po innowacyjne BMW G20/G21, najnowszy dodatek do serii bogatej w tradycję. Mamy nadzieję, że spodoba Ci się ten przegląd 50 lat historii BMW.
HISTORIA BMW SERII 3
Zabierzemy Cię w podróż w czasie i przedstawimy Ci wszystkie modele BMW Serii 3 – od uroczego BMW E21 po innowacyjne BMW G20/G21, najnowszy dodatek do serii bogatej w tradycję. Mamy nadzieję, że spodoba Ci się ten przegląd 50 lat historii BMW.
PIERWSZA GENERACJA
(BMW E21)
BMW E21 zawdzięcza swój sportowy wygląd projektantowi Paul Bracq. Charakterystyczna atrapa chłodnicy w kształcie podwójnych nerek oraz okrągłe reflektory nadają pojazdowi urok i ducha. Z 1.36 miliona pojazdów dostarczonych klientom, BMW E21 zostało jednym z najpopularniejszych sportowych limuzyn lat '70.
Lata produkcji: 1975–1983
Silnik: 1.6–2.3 cm³ (55–105 kW/75–143 KM), 4- & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: 4,355 mm/1,610 mm/1,380 mm
DRUGA GENERACJA.
(BMW E30)
Charakterystyczne podwójne reflektory są teraz standardową funkcją w BMW E30, a BMW E30 jest również produkowane jako kabriolet i czterodrzwiowy. 2,34 miliona sprzedanych egzemplarzy potwierdza ogromny sukces nowego BMW Serii 3. Nic dziwnego, że w związku z tym, że gama modeli jest znacznie rozbudowywana dla BMW E30: oprócz dwudrzwiowego i czterodrzwiowego, BMW produkuje również swój pierwszy wariant kombi pojazdu – i pierwszy kombi BMW. Kabriolet z chowanym topem dołącza również do rodziny BMW Serii 3. W 1985 roku BMW 325ix zjeżdża z linii produkcyjnej jako pierwsze BMW z napędem na cztery koła. W Monachium i Ratyzbonie produkuje się łącznie 2,34 mln BMW E30.
Lata produkcji: 1982-1994
Silnik: 1.6-3.2 cm³ (55-175 kW/75–238 KM), 4- & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,360 mm/1,680 mm/1,380 mm
TRZECIA GENERACJA
(BMW E36)
Linia BMW E36 w latach 90-tych staje się symbolem temperamentu i zwinności. Trzecia generacja BMW serii 3 nie tylko poprawia komfort wnętrza, ale także zapewnia znacznie lepszą ochronę przed uderzeniami. Nowa kompaktowa wersja pojazdu przyczynia się również do przełomowego sukcesu BMW E36, które jest zaprojektowane jako trzydrzwiowy z krótszą tylną sekcją o ponad 20 centymetrów. Po raz pierwszy w tej serii dwudrzwiowa Limuzyna poprzednika zostaje zastąpiony samodzielnym Coupé, bardziej płaskim i szerszym od Limuzyny.
Lata produkcji: 1982-1994
Silnik: 1.6-3.2 cm³ (60-245 kW/81–333 KM), 4- & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,433 mm/1,710 mm/1,393 mm
CZWARTA GENERACJA
(BMW E46)
Zakrzywiona linia dachu BMW E46 zapewnia więcej miejsca na głowy, a unikalny design wprowadzony zostaje do coupé, kabrioletu i do kompaktowej wersji. Oprócz dodatkowej sportowej zwinności, BMW E46 oferuje również większe bezpieczeństwo: ABS, elektroniczny układ kontrolujący hamowanie podczas pokonywania zakrętu opracowane przez BMW, a sześć poduszek powietrznych jest częścią standardowego wyposażenia czwartej generacji BMW Serii 3. Wersja kompaktowa zdobywa również punkty dzięki zupełnie nowej generacji napędów: silniki Otto ze zmiennym sterowaniem zaworem (Valvetronic) zużywają o około 10% mniej paliwa niż jego poprzednicy.
Lata produkcji: 1998-2007
Silnik: 1.6-4.0cm³ (77-265 kW/105–360 KM), 4- & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,492 mm/1,780 mm/1,434 mm
PIĄTA GENERACJA
(BMW E90, BMW E91, BMW E92, BMW E93)
Wiosną 2005 roku BMW E90 jest przedstawiona na Geneva Motor Show. Niedługo później piąta generacja udanego BMW serii 3 rozwija się jako "Światowy Samochód Roku". BMW E90 Limuzyna i BMW E91 Touring są teraz znacznie bardziej zróżnicowane z Coupé (BMW E92) i Cabriolet (BMW E93) i są wizualnie bardziej niezależne niż ich poprzednicy. Z pięciu centymetrów długości więcej niż BMW E46, BMW E90 jest bardziej dojrzały na zewnątrz bez poświęcania jego sportowych atrybutów. Po raz pierwszy znany system operacyjny iDrive z większych modeli trafia do BMW Serii 3: Nawigacja, infotainment i podstawowe funkcje pojazdu są teraz obsługiwane za pomocą joysticka.
Lata produkcji: 2005-2013
Silnik: 1.6-4.0 cm³ (90-309 kW/122–420 KM), 4-, 6-, & 8-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,580mm/1,817 mm/1,421 mm
SZÓSTA GENERACJA
(BMW F30, BMW F31, BMW F34)
Sportowy, klasyczny i przyszłościowy: BMW F30 zostało zaprezentowane 14 października 2011 r. w zakładzie BMW w Monachium ujawniając innowacyjne ścieżki, które Bayerische Motoren Werke zbadał szóstą wersją BMW Serii 3. Uderzający wygląd BMW F30 opiera się na obecnej linii projektowej BMW. BMW Serii 3 wygląda więc bardziej sportowo i dynamicznie niż kiedykolwiek. Po raz pierwszy dostępny jest również silnik z napędem hybrydowym, dzięki BMW EfficientDynamics, przetestowane silniki spalinowe również mogą się pochwalić bardzo niskimi wartościami zużycia. W przypadku pojazdów z silnikiem diesla filtr cząstek stałych stał się standardem. Charakterystyczne reflektory przyciągają wzrok, które ułożyły się bliżej charakterystycznej atrapy chłodnicy w kształcie nerek. Nowością jest BMW Serii 3 Gran Turismo hatchback (F34). Od tego pokolenia coupé i kabriolet w klasie średniej BMW są sprzedawane jako samodzielne modele pod nazwą BMW serii 4.
Lata produkcji: 2011–2019 (Limuzyna i Touring), Gran Turismo od 2013 roku
Silnik: 1.5-3.0 cm³ (100-338 kW/136–460 KM), 3-, 4-, & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,753 mm/1,877 mm/1,455 mm
SIÓDMA GENERACJA
(BMW G20, BMW G21)
Jesienią 2018 roku na Mondial Paris Motor Show BMW zaprezentowało swoją wizję nowoczesnego i porywającego pojazdu BMW G20. Lekkie elementy wykonane z wysokiej jakości aluminium sprawiają, że BMW G20 jest godnym następcą w linii BMW serii 3. Dostępne są nowe systemy wspomagania, które umożliwiają BMW Serii 3 prowadzenie w sposób półautonomiczny. BMW G20 wyznacza również standardy w zakresie działania – między innymi dzięki gestom i nauce sterowania głosowego. Oznacza to, że BMW G20 po raz kolejny wyprzedza swój czas. BMW Serii 3 siódmej generacji zapewnia doskonałą symbiozę najwyższego możliwego bezpieczeństwa, innowacyjną obsługę i sportową przyjemność z jazdy. Od lata 2019 roku BMW Serii 3 Touring, oznaczone jako G21, kontynuowało tradycję sportowych kombi BMW. Po raz pierwszy model Hybrydowy BMW jest dostępny jako Touring: BMW 330e ma zasięg elektryczny do 61 km z pełną baterią.
Lata produkcji: od 2019
Silnik: 2,0-3,0 cm³ (110–275 kW/150–374 KM), 4-, & 6-cylindrów
Długość/szerokość/wysokość: max. 4,713–4,714 mm / 1,827 mm / 1,440–1,445 mm
Fuel consumption and CO₂ emissions.
BMW 320i Limuzyna:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 6,3
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 142
BMW M340i xDrive Limuzyna:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 7,9
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 181
BMW 330e Limuzyna:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 1,4
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 32
BMW 330i Touring:
Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 7,9
Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 179
Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO₂ i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wszelkie wyposażenie dodatkowe (w tym przypadku z rynku niemieckiego). W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Ponadto zgodnie z rozporządzeniem UE 2022/195 od 01.01.2023 r. w certyfikatach zgodności WE wartości NEDC nie będą już obowiązywać. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.com/wltpWięcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa oraz emisji CO2 nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.