Our tool for managing your permission to our use of cookies is temporarily offline. Therefore some functionality is missing.
ZAKOŃCZENIE UMOWY LEASINGU I PRZEWODNIK DOTYCZĄCY ZWROTU POJAZDU BMW.
ZAKOŃCZENIE LEASINGU.
WYBÓR NALEŻY DO CIEBIE.
Z odpowiednim wyprzedzeniem poinformujemy Cię o zbliżającej się dacie zakończenia umowy. W tym czasie możesz zdecydować się na jedną z możliwości po zakończeniu kontraktu.
PRZESIĄDŹ SIĘ DO NOWEGO BMW.
ZWRÓĆ SWOJE BMW.
Jeśli masz nowe plany na koniec leasingu, możesz po prostu zwrócić samochód. Poinformuj nas o tym najpóźniej na miesiąc przed końcem umowy, aby umówić się na oględziny pojazdu.
W dniu zwrotu pojazdu zabierz ze sobą: kluczyki, dowód rejestracyjny, polisę OC, książkę serwisową, instrukcję (jeśli występuje), dodatkowe wyposażenie (jeżeli było finansowane). W Salonie Dealera rzeczoznawca wykona oględziny pojazdu i przygotuje elektroniczny protokół zwrotu pojazdu.
Sprawdź przewodnik zwrotu pojazdu PZWLP, dzięki któremu dowiesz się, jak przygotować samochód do zwrotu. Sprawdzisz w nim również przykłady uszkodzeń pojazdu, które są dopuszczalne i te, za które naliczamy dodatkową opłatę.
WYKUP SAMOCHÓD.
Po zakończeniu leasingu możesz wykupić pojazd za wcześniej ustaloną wartość końcową. Wartość końcową pojazdu możesz również refinansować.
Po wykupie pojazdu należy zmienić dane właściciela pojazdu na polisie ubezpieczeniowej. Pamiętaj o ubezpieczeniu pojazdu na kolejny okres (polisa nie wznowi się automatycznie). Nasi Doradcy ds. Ubezpieczeń przygotują dla Ciebie ofertę BMW Ubezpieczenia i przedłużenia polisy w wybranym przez Ciebie salonie BMW.
Przerejestruj pojazd w ciągu 30 dni od daty wystawienia faktury sprzedaży lub dokumentu przenoszącego własność.
WIZUALIZACJA USZKODZEŃ ZEWNĘTRZNYCH.
Zapoznaj się z dopuszczalnymi i niedopuszczalnymi, podlegającymi opłacie uszkodzeniami zewnętrznymi pojazdu.
Zderzaki i boczne elementy ochronne.
DOPUSZCZALNE.
Lekkie otarcia lakieru (głównie w obszarze zaokrągleń) lub lekkie rysy niewnikające całkowicie w lakier i krótsze niż 25 mm. Zarysowania bez uszkodzeń lakieru mniejsze niż 10 mm na jeden element pojazdu.
NIEDOPUSZCZALNE.
Pęknięcia, szczeliny i rysy dłuższe niż 25 mm, z wyjątkiem tych na materiale podstawowym. Uszkodzenia widoczne z normalnej odległości patrzenia lub element nie przymocowany prawidłowo do pojazdu.
Szyby i oświetlenie.
DOPUSZCZALNE.
Pojedyncze odpryski po kamykach (mniejsze niż 25 mm) i/lub odpryski po kamykach nieograniczające kierowcy widoczności. Zarysowania niewidoczne z określonej odległości patrzenia.
NIEDOPUSZCZALNE.
Pęknięcia i/lub rysy. Odpryski po kamykach w polu widzenia kierowcy. Uszkodzone reflektory, lampy tylne i klosze. W przypadku wymiany przedniej szyby należy upewnić się, że montowane są wyłącznie szyby homologowane przez BMW (np. z czujnikiem deszczu na szybie).
Opony i obręcze kół.
Poniższe uszkodzenia kół i obręczy kół wykraczają poza dopuszczalne zużycie i mogą podlegać opłacie:
Zarysowania na obręczach kół ze stopów lekkich dłuższe niż 50 mm. Zarysowania głębsze niż 10 mm. Uszkodzenia kół, ramion obręczy, piast, boków opon, profili i obręczy. Opony, których głębokość bieżnika jest mniejsza niż 2,0 mm. Opony i obręcze kół inne niż zalecane do danego pojazdu. Wszystkie opony należy wymieniać na opony tej samej marki i tego samego typu; np. opony z funkcją jazdy awaryjnej wymienia się tylko na opony z funkcją jazdy awaryjnej. Opony muszą być zgodne ze specyfikacją zawartą w instrukcji obsługi.
Karoseria.
Niedopuszczalne zarysowania i wgniecenia:
Wgniecenia o długości większej niż 10 mm. Także: wgniecenia, które uszkodziły powierzchnię lakieru lub znajdują się na dachu. Zarysowania dłuższe niż 25 mm lub odsłaniające podkład lub metal pod spodem.
Lakier.
Szkody, które mogą podlegać opłacie:
Powierzchnia lakieru jest uszkodzona i trzeba ją nałożyć ponownie. Występują różnice kolorystyczne na elementach poszycia lub zmiany w stosunku do oryginalnego koloru pojazdu. Naklejki lub folie na pojazdach należy przez zwrotem pojazdu profesjonalnie usunąć.
Tylny zderzak i boczne elementy ochronne.
DOPUSZCZALNE.
Lekkie otarcia lakieru (głównie w obszarze zaokrągleń) lub lekkie rysy niewnikające całkowicie w lakier i krótsze niż 25 mm. Zarysowania bez uszkodzeń lakieru mniejsze niż 10 mm na jeden element pojazdu.
NIEDOPUSZCZALNE.
Pęknięcia, szczeliny i rysy dłuższe niż 25 mm, z wyjątkiem tych na materiale podstawowym. Uszkodzenia widoczne z normalnej odległości patrzenia lub element nie przymocowany prawidłowo do pojazdu.
WIZUALIZACJA USZKODZEŃ WNĘTRZA.
Zapoznaj się z dopuszczalnymi lub niedopuszczalnymi, podlegającymi opłacie uszkodzeniami wnętrza pojazdu.
Tapicerka.
DOPUSZCZALNE.
Normalne zużycie wykładziny podłogowej i tapicerki (lekkie zarysowania i przetarcia). Odchylenia kolorystyczne, które można usunąć poprzez profesjonalne czyszczenie.
NIEDOPUSZCZALNE.
Pęknięcia, przecięcia, przepalone dziury, ślady po przypaleniu, dziury, odpryski itp. lub zdeformowane części. Pęknięte lub oderwanie uszczelki drzwi i klap.
Elementy mechaniczne.
DOPUSZCZALNE.
Normalne zużycie odpowiadające wiekowi i przebiegowi pojazdu przy zapewnieniu bezpieczeństwa jazdy i działania.
NIEDOPUSZCZALNE.
Nieprzestrzeganie zalecanych interwałów serwisowych i wynikających z tego napraw. Uszkodzenie lub nadmierne zużycie elementów mechanicznych i elektrycznych pojazdu.
Elementy elektroniczne.
DOPUSZCZALNE.
Normalne zużycie odpowiadające wiekowi i przebiegowi pojazdu przy zapewnieniu bezpieczeństwa jazdy i działania.
NIEDOPUSZCZALNE.
Nieprzestrzeganie zalecanych interwałów serwisowych i wynikających z tego napraw. Uszkodzenie lub nadmierne zużycie elementów mechanicznych i elektrycznych pojazdu.
PRZEWODNIK DOTYCZĄCY ZWROTU POJAZDU BMW W 3 KROKACH.
KROK 1: SKORZYSTAJ Z BEZPŁATNEJ KONTROLI WSTĘPNEJ.
Skorzystaj z bezpłatnej kontroli wstępnej. Umów się na spotkanie z dealerem BMW na około 4-6 tygodni przed końcem umowy, aby określić aktualny stan pojazdu. Otrzymasz jasne informacje o tym, jakie naprawy, przeglądy i prace konserwacyjne będą wymagane przed ostatecznym zwrotem.
KROK 2: NAPRAWA WSZELKICH USZKODZEŃ PRZED ZWROTEM POJAZDU.
Żaden pojazd nie jest przy zwrocie wolny od śladów użytkowania, ale uszkodzenia wykraczające poza zakres dopuszczalnego zużycia podlegają opłacie (1). Po kontroli pojazdu otrzymasz raport o stanie pojazdu z opisem wszystkich stwierdzonych uszkodzeń. Obejmuje on również zalecenia dotyczące napraw. Jeśli Twój pojazd wymaga naprawy, skontaktuj się z dealerem BMW i firmą ubezpieczeniową, aby dokonać likwidacji szkody przed wygaśnięciem umowy.
KROK 3: ZWROT POJAZDU.
Skontaktuj się z dealerem BMW, aby uzgodnić odbiór końcowy i zwrot pojazdu. Upewnij się, że pojazd jest w stanie zgodnym z umową, wyczyszczony wewnątrz i na zewnątrz oraz ma co najmniej ćwierć baku paliwa lub odpowiadający temu poziom naładowania akumulatora. Podczas przeglądu sprawdzana jest również różnica między ostatnim przebiegiem a zapisanym w umowie limitem kilometrów (jeżeli jest).
(1) Należy pamiętać, że w przypadku zwrotu pojazdu w stanie nienaprawionym przy rozliczeniu umowy naliczone zostaną odpowiednie koszty naprawy. Może to skutkować różnicą pomiędzy naszą wyceną szkody a rozliczeniem ubezpieczyciela. W tym przypadku poniesiesz ewentualne dodatkowe koszty.
1. Kluczyki samochodowe.
Oba fabryczne kluczyki należy przekazać dealerowi BMW.(2)
2. Dokumenty pojazdu.
Sprawdź, czy masz oryginalne dokumenty pojazdu oraz instrukcje gwarancyjne i serwisowe.(2)
3. Opony.
Zamontowane opony muszą być zgodne ze specyfikacjami w instrukcji obsługi.(2)
4. Akcesoria.
W dniu zwrotu na stanie pojazdu muszą być wszystkie akcesoria pojazdu zgodne ze specyfikacją producenta. Zestaw pierwszej pomocy, trójkąt ostrzegawczy, dywaniki, zestaw do naprawy opon i narzędzia.(2)
5. Kontrola pojazdu.
Przed zwrotem pojazdu u wybranego dealera BMW należy przeprowadzić bezpłatną ocenę przez firmę kontrolną. Prosimy o ustalenie terminu z Partnerem BMW.Prosimy o przygotowanie kopii raportu w momencie zwrotu BMW u dealera.(2)
6. Indywidualna kontrola.
Usuń wszystkie osobiste dane w systemie nawigacji, audio i rozrywki w pojeździe. Pamiętaj, aby nie pozostawić w samochodzie wartościowych przedmiotów.
W przypadku pytań lub reklamacji dotyczących uszkodzeń należy skontaktować się z Partnerem BMW.(2)
(2) Wskazówka: swoje BMW możesz zwrócić u dowolnego dealera BMW. Brakujące wyposażenie podlega opłacie. Dokumenty, części zamienne i inne komponenty zwrócone po rozliczeniu nie będą brane pod uwagę. W przypadku przekroczenia limitu kilometrów przewidzianego w umowie zostanie naliczona dodatkowa opłata.
FAQ: PYTANIA I ODPOWIEDZI DOTYCZĄCE ŚLADÓW UŻYTKOWANIA I USZKODZEŃ.
Zapoznaj się z dopuszczalnymi lub niedopuszczalnymi uszkodzeniami pojazdu.
O czym muszę pamiętać przy zwrocie leasingowanego pojazdu?
W celu zwrotu BMW na zakończenie umowy leasingowej należy umówić się z dealerem BMW na inspekcję oraz ostateczny zwrot pojazdu. Należy również sprawdzić szczegółową listę kontrolną, która podsumowuje wszystkie punkty zwrotu pojazdu.
Czy na zakończenie umowy leasingowej mogą powstać jeszcze jakieś koszty?
Jeżeli przy zwrocie pojazd wykazuje szkody nieobjęte ubezpieczeniem, może to spowodować naliczenie kosztów.
Co jeśli mój pojazd będzie miał na zakończenie leasingu uszkodzenia?
Aby zapewnić możliwie łatwy i bezproblemowy zwrot pojazdu, należy wcześniej sprawdzić u dealera BMW ewentualne uszkodzenia i usunąć je.
Jakie są dopuszczalne ślady użytkowania?
Ślady normalnego użytkowania, które nie wpływają negatywnie na ogólne wrażenie wizualne pojazdu.
Jakie są niedopuszczalne ślady użytkowania?
Uszkodzenia, które nie są spowodowane normalnym użytkowaniem pojazdu i które negatywnie wpływają na ogólne wrażenie wizualne pojazdu i/lub mają skutki techniczne. Wszelkie uszkodzenia obniżające wartość pojazdu podlegają opłacie.
Jakie zarysowania i wgniecenia na karoserii mogą podlegać opłacie?
- Wgniecenia przekraczające długość 10 mm.
- Wgniecenia, które uszkodziły powierzchnię lakieru.
- Wgniecenia znajdujące się na dachu.
- Zarysowania dłuższe niż 25 mm lub odsłaniające podkład lub metal pod spodem.
Jakie uszkodzenia kół i obręczy kół wykraczają poza dopuszczalne zużycie i mogą podlegać opłacie?
- Zarysowania na obręczach kół ze stopów lekkich dłuższe niż 50 mm.
- Zarysowania głębsze niż 10 mm.
- Uszkodzenia kół, ramion obręczy i piast.
- Uszkodzenia boków i bieżnika opony.
- Uszkodzenie obręczy kół.
- Głębokość bieżnika opony mniejsza niż 2,0 mm.
- Opony i obręcze kół inne niż zalecane do danego pojazdu.
- Wszystkie opony należy wymieniać na opony tej samej marki i tego samego typu; np. opony z funkcją jazdy awaryjnej wymienia się tylko na opony z funkcją jazdy awaryjnej.
- Opony muszą być zgodne ze specyfikacją zawartą w instrukcji obsługi.
Jakie ślady użytkowania na szybach i elementach oświetleniowych są dopuszczalne, a jakie nie?
DOPUSZCZALNE.
Pojedyncze odpryski po kamykach (mniejsze niż 25 mm) i/lub odpryski po kamykach nieograniczające kierowcy widoczności. Zarysowania niewidoczne z określonej odległości patrzenia.
NIEDOPUSZCZALNE.
Pęknięcia i/lub rysy. Odpryski po kamykach w polu widzenia kierowcy. Uszkodzone reflektory, lampy tylne i klosze. W przypadku wymiany przedniej szyby należy upewnić się, że montowane są wyłącznie szyby homologowane przez BMW (np. z czujnikiem deszczu na szybie).
Jakie ślady użytkowania na zderzakach i bocznych elementach ochronnych są dopuszczalne, a jakie nie?
DOPUSZCZALNE.
Lekkie otarcia lakieru (głównie w obszarze zaokrągleń) lub lekkie rysy niewnikające całkowicie w lakier i krótsze niż 25 mm. Zarysowania bez uszkodzeń lakieru mniejsze niż 10 mm na jeden element pojazdu.
NIEDOPUSZCZALNE.
Pęknięcia, szczeliny i rysy dłuższe niż 25 mm, z wyjątkiem tych na materiale podstawowym. Uszkodzenia widoczne z normalnej odległości patrzenia lub element nie przymocowany prawidłowo do pojazdu.
Jakie ślady użytkowania na tylnym zderzaku i bocznych elementach ochronnych są dopuszczalne, a jakie nie?
DOPUSZCZALNE.
Lekkie otarcia lakieru (głównie w obszarze zaokrągleń) lub lekkie rysy niewnikające całkowicie w lakier i krótsze niż 25 mm. Zarysowania bez uszkodzeń lakieru mniejsze niż 10 mm na jeden element pojazdu.
NIEDOPUSZCZALNE.
Pęknięcia, szczeliny i rysy dłuższe niż 25 mm, z wyjątkiem tych na materiale podstawowym. Uszkodzenia widoczne z normalnej odległości patrzenia lub element nie przymocowany prawidłowo do pojazdu.
Jakie uszkodzenia lakieru mogą podlegać opłacie?
- Powierzchnia lakieru jest uszkodzona i trzeba ją nałożyć ponownie.
- Wszelkie różnice kolorystyczne na elementach poszycia lub zmiany w stosunku do oryginalnego koloru pojazdu.
- Naklejki lub folie na pojazdach należy przez zwrotem pojazdu profesjonalnie usunąć.
Jakie ślady użytkowania na tapicerce są dopuszczalne, a jakie nie?
DOPUSZCZALNE.
Normalne zużycie wykładziny podłogowej i tapicerki (lekkie zarysowania i przetarcia). Odchylenia kolorystyczne, które można usunąć poprzez profesjonalne czyszczenie.
NIEDOPUSZCZALNE.
Pęknięcia, przecięcia, przepalone dziury, ślady po przypaleniu, dziury, odpryski itp. lub zdeformowane części. Pęknięte lub oderwanie uszczelki drzwi i klap.
Jakie ślady użytkowania elementów mechanicznych są dopuszczalne, a jakie nie?
DOPUSZCZALNE.
Normalne zużycie odpowiadające wiekowi i przebiegowi pojazdu przy zapewnieniu bezpieczeństwa jazdy i działania.
NIEDOPUSZCZALNE.
Nieprzestrzeganie zalecanych interwałów serwisowych i wynikających z tego napraw. Uszkodzenie lub nadmierne zużycie elementów mechanicznych i elektrycznych pojazdu.
Jakie ślady użytkowania elementów elektronicznych są dopuszczalne, a jakie nie?
DOPUSZCZALNE.
Normalne zużycie odpowiadające wiekowi i przebiegowi pojazdu przy zapewnieniu bezpieczeństwa jazdy i działania.
NIEDOPUSZCZALNE.
Nieprzestrzeganie zalecanych interwałów serwisowych i wynikających z tego napraw. Uszkodzenie lub nadmierne zużycie elementów mechanicznych i elektrycznych pojazdu.
ZAWSZE DO TWOICH USŁUG.
BMW FINANCIAL SERVICES: SŁUŻYMY CI POMOCĄ.
Dostawca usług.
- BMW Financial Services Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Wołoska 22A, 02-675 wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego w Sądzie Rejonowym dla m.st. Warszawy, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem 392806, NIP 7010308447, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 10 000 000 zł.