BMW i7 xDrive60[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 20,3–18,5; zasięg elektryczny WLTP w km: 572–624
AKTUALNE BMW SERII 7.
Bezkompromisowe połączenie sportowego charakteru, dynamiki jazdy, luksusu i komfortu – BMW serii 7 to prawdziwy unikat. Marka BMW już od dziesięcioleci jest liderem w segmencie luksusowych limuzyn. Poznaj niezależność, ekskluzywne materiały i stylowy design tych samochodów.
- 390 (530) kW (KM)
- 0–100 w 4.7 Sek
BMW X7 M60i xDrive.
Cena od: 660 000 zł
BMW X7 M60i xDrive[1]: Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 12,9-12,1; emisja CO₂ w cyklu mieszanym WLTP w g/km: 292 – 273
- 220 (299) kW (KM)
- 0–100 w 5.8 Sek
BMW 740d xDrive Limuzyna.
Cena od: 548 000 zł
BMW 740d xDrive[5]: Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 6,8 – 6,1; emisja CO₂ w cyklu mieszanym WLTP w g/km: 179–160
- 360 (489) kW (KM)
- 0–100 w 4.8 Sek
BMW 750e xDrive Limuzyna.
Cena od: 643 000 zł
BMW 750e xDrive[1][3][4][6]: Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 1,4 – 1,0; emisja CO₂ w cyklu mieszanym WLTP w g/km: 31 – 23; zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 26,2–23,4; zasięg elektryczny WLTP w km: 71–80
INNE TEMATY.
ELEKTROMOBILNOŚĆ BMW.
BMW FINANCIAL SERVICES.
BMW SERII 7 W SKRÓCIE.
Wysublimowana prezencja, pewny siebie charakter. BMW serii 7 odzwierciedla tradycję, doświadczenie i perfekcję w segmencie luksusowym. Wyjątkowe osiągi i przewaga technologiczna w zakresie komfortu i dynamiki wyznaczają za każdym razem na nowo granice tego, co możliwe, a efekt na długo pozostaje w pamięci.
PIERWSZA GENERACJA (E23).
1977 to rok narodzin BMW serii 7, samochodu, który uosabia sportowy charakter, innowacje techniczne i luksus na najwyższym poziomie. Następca BMW E3 wyposażony jest w silniki sześciocylindrowe imponujące w każdej wersji niedoścignioną kulturą pracy i osiągami, przez co jest najbardziej sportową limuzyną w klasie luksusowej. Design karoserii bazuje na projekcie Paula Bracqa. Opadający przód i tył oraz niska linia szyb podkreślają sportowy charakter tych luksusowych limuzyn.
Od roku 1978 dostępne są nowoczesne elementy wyposażenia, takie jak elektroniczna klimatyzacja automatyczna i regulator prędkości, a od roku 1979 także system zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) i elektroniczny sterownik silnika. W tym samym roku wszystkie silniki przechodzą na bezpośredni wtrysk benzyny.
W roku 1980 roku pojawia topowy model BMW 745i. Oferuje moc 185 kW (252 KM) rozwija prędkość maksymalną 227 km/h. Po faceliftingu w 1982 roku jego przód prezentuje się jeszcze bardziej dynamicznie. W BMW serii 7 pojawia się czterobiegowa skrzynia automatyczna i zmodernizowany układ jezdny. W ciągu dziewięciu lat wyprodukowano ponad 270 tysięcy pojazdów z tej niezwykle udanej serii, kontynuując sukces nowoczesnych luksusowych limuzyn BMW.
Okres produkcji: 1977 – 1986
Silniki: 2,5 – 3,4 l (110 – 185 kW, 150 – 252 KM) 6-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4860 mm / 1800 mm / 1430 mm
DRUGA GENERACJA (E32).
W drugiej generacji stylistyka BMW serii 7 przechodzi modernizację pod okiem Clausa Luthego. Samochód ma harmonijne linie i dynamiczne oraz wyrażające pewność siebie elementy stylistyczne, takie jak szeroka atrapa chłodnicy z przodu czy lampy w kształcie litery L z tyłu. Wyposażony jest standardowo w ABS. Opcjonalnie oferowany jest system Park Distance Control oraz podwójne szyby, które znacznie zmniejszają poziom hałasu we wnętrzu i nie ulegają zaparowaniu.
Od 1987 roku luksusowa limuzyna dostępna jest z silnikiem V12 o pojemności 5,0 l. Jednostka o mocy 220 kW (300 KM) jest pierwszą tego typu w niemieckiej motoryzacji po 1945 roku. Model dostępny jest też w niezwykle komfortowej wersji przedłużonej. W 1989 roku ekskluzywne elementy wyposażenia pakietu High Line, takie jak lodówka czy telefon samochodowy, wynoszą luksus na nowy poziom.
Od 1991 roku po raz pierwszy w seryjnym samochodzie oferowane są opcjonalne reflektory ksenonowe. Rok później w ramach dużego faceliftingu ofertę uzupełniają dwa silniki 8-cylindrowe o pojemności 3,0 i 4,0 l. Do 1994 roku wyprodukowano około 310 tys. egzemplarzy.
Okres produkcji: 1986 – 1994
Silniki: 3,0 – 5,0 l (135 – 220 kW, 184 – 300 KM), 6-, 8- i 12-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4910 – 5024 mm / 1845 mm / 1400 – 1411 mm
TRZECIA GENERACJA (E38).
W roku 1994 w salonach pojawia się kolejna generacja BMW serii 7. Zachwyca innowacjami technicznymi i jest pierwszym europejskim samochodem wyposażonym w nawigację. Od 1997 roku wyposażenie standardowe obejmuje boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera obok, a rok później poduszki powietrzne chroniące głowę. Karoseria jest szersza i bardziej sportowa, a jednocześnie bardziej elegancka.
Pojawia się też pierwsze BMW serii 7 z silnikiem wysokoprężnym. Dzięki układowi CommonRail 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,0 l dostarcza moc 135 kW (184 KM). Od 1996 r. ofertę silników uzupełnia 6-cylindrowy diesel o pojemności 2,5 l i o mocy 105 kW (143 KM). W roku 1999 limuzyna klasy luksusowej wyznacza kolejny standard, wprowadzając do oferty wysokoprężne V8 o mocy 180 kW (245 KM). To najmocniejszy diesel na rynku.
Pod względem osiągów najwyższą moc oferuje BMW 750i/750iL. Dwunastocylindrowy silnik o pojemności 5,4 l generuje 240 kW (326 KM). Po faceliftingu w 1998 roku stylistyka zyskuje bardziej dynamiczne reflektory i lampy tylne, nowe progi oraz nieco szerszą atrapę chłodnicy. Odświeżona zostaje gama silników; jednostki są teraz bardziej wydajne i mocniejsze. Od 2000 r. w BMW serii 7 stosowany jest również nowy rodzaj napędu: produkowane w niewielkiej serii BMW 750hL napędzane jest wodorem. Oprócz regularnej wersji przedłużonej wyprodukowano około 900 pojazdów pod oznaczeniem L7, które były w sumie o 39 cm dłuższe od wariantu podstawowego. Łącznie z taśmy zjechało około 327 tys. egzemplarzy BMW serii 7 tej generacji.
Okres produkcji: 1994 – 2001
Silniki: 2,5 – 5,4 l (105 – 240 kW, 143 – 326 KM), 6-, 8- i 12-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4984 – 5374 mm / 1862 mm / 1425 – 1435 mm
CZWARTA GENERACJA (E65, E67 i E68).
W roku 2001 BMW serii 7 prezentuje się w zupełnie nowej odsłonie. Za projekt odpowiedzialny jest zespół Chrisa Bangle'a. Samochód ma zupełnie nowe reflektory oraz wystającą klapę bagażnika. We wnętrzu system iDrive oferuje kierowcy niespotykaną dotąd koncepcję obsługi, która redukuje liczbę przełączników i przycisków do minimum. Dostęp do około 700 funkcji szerokiej gamy systemów pojazdu uzyskuje się teraz za pomocą jednego pokrętła. Można je obracać, przesuwać i naciskać w ośmiu kierunkach. Komputer pokładowy ma dostęp do internetu. Sześciostopniowa skrzynia automatyczna z dźwignią przy kierownicy to nowość na skalę światową. Silnik w najwyższej wersji generuje teraz moc 327 kW (445 KM), którą 12-cylindrowa jednostka napędowa czerpie z 6 l pojemności skokowej.
Od roku 2003 w BMW serii 7 dostępne są reflektory adaptacyjne. Dwa lata później samochód przechodzi duży facelifting. Tył jest teraz szerszy, a atrapa chłodnicy większa. Reflektory biksenonowe w jeszcze bardziej dynamicznym designie są teraz oferowane w wyposażeniu standardowym. Udoskonalony zostaje system iDrive, a jego obsługa jest teraz jeszcze lepsza. W tym samym roku dochodzi asystent świateł drogowych oraz system noktowizyjny BMW Night Vision, który poprawia bezpieczeństwo w ciemności.
Pod różnymi oznaczeniami typoszeregu kryje się Limuzyna (E65), jej wersja przedłużona o 14 cm (E66), specjalna wersja opancerzona (E67) oraz wersja z napędem wodorowym (E68).
Okres produkcji: 2001 – 2008
Silniki: 3,0 – 6,0 l (160 – 327 kW, 218 – 445 KM), 6-, 8- i 12-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 5039 – 5179 mm / 1902 mm / 1491 mm
PIĄTA GENERACJA (F01, F02).
Doskonała dynamika jazdy. Wyjątkowa prezencja, wyjątkowy komfort jazdy. Podczas premiery w Monachium BMW serii 7 wyznacza nowy wzorzec tych właśnie cech. Dzięki długiej masce silnika, niskiej linii dachu i dynamicznym proporcjom jego stylistyka prezentuje się równie elegancko, co sportowo. Przez całą szerokość tyłu biegnie chromowana listwa, która w połączeniu z lampami tylnymi wizualnie poszerza samochód.
Wnętrze wyróżnia się wysokiej jakości ekskluzywnymi materiałami oraz szeroką gamą nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę – od adaptacyjnego regulatora prędkości i asystenta pasa ruchu po wyświetlacz BMW Head-Up. Dodatkowe bezpieczeństwo zapewniają kamery pokazujące widok do tyłu lub dookoła pojazdu. Funkcja ta generuje obraz pojazdu w widoku z góry, dając optymalny ogląd sytuacji.
Silniki wysokoprężne i benzynowe, w tym silniki z podwójnym turbodoładowaniem oraz BMW 760i, którego jednostka V12 wytwarza imponującą moc 400 kW (544 KM), zapewniają sportowe osiągi. Po raz pierwszy w BMW serii 7 dostępny jest napęd hybrydowy. Typową dla BMW dynamikę jazdy zwiększa opcjonalny napęd na wszystkie koła, stabilizacja przechyłów bocznych Adaptive Drive oraz elektroniczna kontrola amortyzatorów (EDC) zapewniające bezpieczną i precyzyjną jazdę.
Facelifting w roku 2012 przynosi nowy wyświetlacz centralny z stylu 3D, zmodernizowane systemy wspomagające kierowcę, takie jak asystent diodowych świateł drogowych i zmodernizowane, bardziej wydajne silniki.
Okres produkcji: 2008 – 2015
Silniki: 3,0 – 6,0 l (180 – 400 kW, 245 – 544 KM), 6-, 8- i 12-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 5072 – 5212 mm / 1902 mm / 1479 mm
SZÓSTA GENERACJA (G11, G12).
Produkowane od 2015 r. BMW serii 7 (G11) łączy doskonałą dynamikę i precyzję z wyjątkową prezencją i ekskluzywnym luksusem. Widać to choćby w wyszukanych opalizujących lakierach czy w stylistyce tyłu. Od 2019 roku płaskie lampy diodowe łączy wąski pasek świetlny, co w połączeniu z szeroko rozstawionymi trapezowymi końcówkami rur wydechowych daje bardzo pewny siebie wygląd. Karoseria wykonana jest z CFRP (tworzywa sztucznego wzmocnionego włóknem węglowym), stali i aluminium, co pozwoliło na znaczną redukcję masy. W wersji przedłużonej (G12) dostępny jest dach panoramiczny, który dzięki funkcji przesuwania i unoszenia zapewnia duży dopływ powietrza. W wersji Sky Lounge ma również kolorową grafikę, która doskonale współgra z akcentami świetlnymi na słupkach B. Przy zbliżaniu się do BMW serii 7 samochód wita kierowcę światłami powitalnymi.
Dzięki ekskluzywnym, doskonale wykończonym materiałom, takim jak tapicerka ze skóry Nappa z pikowaniem w kolorze koniaku czy indywidualnie dopasowywane listwy ozdobne i podsufitka, wnętrze prezentuje się bardzo indywidualne. System rozrywki z tyłu zachwyca ekranem dotykowym HD. W wariancie Executive Lounge pasażerowie z tyłu mogą cieszyć się najwyższym komfortem w wygodnych fotelach z różnymi funkcjami masażu. Siedzenie za fotelem pasażera obok kierowcy oferuje doskonałą widoczność na wszystkie strony oraz podnóżek przymocowany do przedniego fotela.
Dzięki wbudowanej karcie SIM osobisty asystent BMW ma nieograniczony mobilny dostęp do aplikacji i usług, takich jak zawsze aktualna nawigacja Connected; możliwa jest zdalna aktualizacja oprogramowania. BMW Connected zapewnia stałe połączenie pojazdu ze smartfonem. Półautomatyczne parkowanie pozwala kierowcy sterować pojazdem z zewnątrz – BMW serii 7 pod nadzorem kierowcy może samodzielnie wyjeżdżać na przykład z miejsc parkingowych lub garaży.
Stylistyka po faceliftingu w 2019 roku po raz kolejny podkreśla prezencję i szerokość luksusowej limuzyny. To zasługa znacznie większej atrapy chłodnicy i zmienionych reflektorów.
Okres produkcji: 2015 – 2022
Silniki: 2,0 – 6,6 l (183 – 448 kW, 249 – 610 KM), 4-, 6-, 8- i 12-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 5098 – 5260 mm / 1902 mm / 1467 – 1479 mm
SIÓDMA GENERACJA (G70).
W roku 2022 BMW serii 7 zaprezentowało światu nowe oblicze klasy luksusowej. Nowa generacja łączy w sobie czystą elegancję z wybitnymi właściwościami jezdnymi i oferuje unikalne opcje rozrywki dla wszystkich zmysłów.
Uwagę przyciąga ikoniczny przód i monolityczna sylwetka. Podświetlane kontury atrapy chłodnicy i dwuczęściowe, płaskie reflektory diodowe nadają „siódemce” wyjątkowo elegancki wygląd. Na życzenie dostępne są również w szlachetnej wersji jako kryształowe reflektory BMW Iconic Glow z podświetlanymi elementami Swarovskiego. W połączeniu z imponującym oświetleniem powitalnym „Great Entrance Moments” tworzy to obraz wybitnej i ekskluzywnej indywidualności.
Wnętrze charakteryzuje się wyjątkowym połączeniem elegancji, komfortu i innowacyjności. Wysokiej jakości materiały, takie jak skóra Merino, kaszmir i kryształy Swarovskiego, roztaczają atmosferę luksusu. Nowoczesne technologie w kokpicie są ergonomicznie zorientowane na kierowcę. Na przykład wielofunkcyjny panel interakcji BMW urzeka swoim krystalicznym wyglądem i łączy w sobie wizualne i dotykowe elementy obsługi. W połączeniu z wysokiej rozdzielczości zakrzywionym wyświetlaczem BMW o przekątnej 14,9'' tworzy wyjątkowy, multimedialny kokpit.
W nowym BMW serii 7 wrażenia z jazdy nie są jednak zarezerwowane tylko dla kierowcy – również pasażerowie mogą cieszyć się pełnym komfortem. Opcjonalny ekran kinowy BMW o przekątnej 31,3″ tworzy prawdziwą kinową atmosferę. W połączeniu z krystalicznie czystym dźwiękiem i brzmieniem 4D opcjonalnego systemu nagłośnienia Diamond Surround marki Bowers & Wilkins ekran zapewnia niezwykłe doznania nie tylko oczom, ale i uszom.
Luksusowa limuzyna dostępna jest z mocnym silnikiem wysokoprężnym oraz z wydajnym napędem hybrydowym plug-in – a od 2022 r. po raz pierwszy jako w pełni elektryczne BMW i7. Moc 400 kW (544 KM) i zasięg ponad 600 km[1] pozwalają cieszyć się maksymalnie dynamiczną i elastyczną mobilnością, ekologicznie i bez lokalnej emisji spalin. Specjalnie skomponowane przez Hansa Zimmera brzmienie BMW IconicSounds Electric uzupełnia każdy trybo jazdy specjalnym pejzażem dźwiękowym, dzięki czemu wrażenia z jazdy są jeszcze bardziej wciągające i imponujące.
Okres produkcji: Od 2022 r.
Silniki: 3,0 – 4,4 l (220 – 485 kW, 299 – 659 KM), 6- i 8-cylindrowe; silnik elektryczny (BMW i7)
Dł. / szer. / wys.: 5391 mm / 1950 mm / 1544 mm
CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA.
Zużycie energii i emisja CO₂.
BMW i7 M70 xDrive[1]:
Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 23,7 – 20,8
Zasięg elektryczny WLTP w km: 490 – 559
BMW i7 xDrive60[1]:
Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 20,3–18,5
Zasięg elektryczny WLTP w km: 572–624
BMW i7 eDrive50[1]:
Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 20,3 – 19,1
Zasięg elektryczny WLTP w km: 574–611
BMW X7 M60i xDrive:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 12,9 – 12,1
Emisja CO₂ w cyklu mieszanym WLTP w g/km: 292 – 273
BMW M760e xDrive[1][4]:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 1,4 – 1,1
Emisja CO₂ w cyklu mieszanym WLTP w g/km: 31 – 25
Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 26,0–23,4
Zasięg elektryczny WLTP w km: 70–78
BMW 750e xDrive[1][4]:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 1,4 – 1,0
Emisja CO₂ w cyklu mieszanym WLTP w g/km: 31 – 23
Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 26,2 – 23,4
Zasięg elektryczny WLTP w km: 71–80
BMW 740d xDrive:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP w l/100 km: 6,8 – 6,1
Emisja CO₂ w cyklu mieszanym WLTP w g/km: 179–160
[1] Zasięg zależy od różnych czynników, przede wszystkim: indywidualnego stylu jazdy, uwarunkowań trasy, temperatury zewnętrznej, ogrzewania, klimatyzacji i zastanej temperatury.
[2] Generowana przez silnik spalinowy o mocy 280 kW (381 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 145 kW (197 KM). Napęd elektryczny zależny od stanu naładowania akumulatora.
[3] W przypadku hybrydy plug-in: moc zależy od stanu naładowania akumulatora.
[4] W przypadku hybrydy plug-in: ważone, cykl mieszany (EC AC Charge Weighted).
[5] Generowana przez silnik spalinowy o mocy 210 kW (286 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 13 kW (18 KM).
[6] Generowana przez silnik spalinowy o mocy 230 kW (323 KM) oraz silnik elektryczny o mocy 145 kW (197 KM). Napęd elektryczny zależny od stanu naładowania akumulatora.
Podane osiągi, zużycie paliwa i emisja CO₂ obowiązują dla samochodów ze standardową skrzynią biegów.
Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO₂ i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wszelkie wyposażenie dodatkowe (w tym przypadku z rynku niemieckiego). W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Ponadto zgodnie z rozporządzeniem UE 2022/195 od 01.01.2023 r. w certyfikatach zgodności WE wartości NEDC nie będą już obowiązywać. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.com/wltp
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, zużycia energii oraz oficjalnej emisji CO₂ nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.
Dane dotyczące osiągów silników benzynowych dotyczą ich eksploatacji z paliwem o jakości LO 98. Dane dotyczące zużycia dotyczą eksploatacji z paliwem referencyjnym zgodnie z rozporządzeniem (UE) 715/2007. Dopuszczalne są jakości paliwa bezołowiowego LO 91 i wyższe o maksymalnym udziale etanolu wynoszącym 10% (E10). BMW zaleca stosowanie paliwa o LO 95. W przypadku samochodów o wysokich osiągach BMW zaleca stosowanie paliwa o LO 98.