Siła. Kontrola. Komfort. Dzięki wyjątkowemu projektowi, wyjątkowej zwinności i imponującym silnikom, BMW serii 8 Coupé podnosi zarówno obroty, jak i adrenalinę. W połączeniu z wyścigowymi cechami, luksusowy samochód sportowy jest idealnym połączeniem najwyższej jakości i maksymalnej wydajności.
 

BMW serii 8 Cabrio: sportowy samochód klasy luksusowej BMW i pionier nowej odsłony wolności. Idealny w każdym szczególe samochód, króry swoją elegancją eksponuje potencjał dynamiki. Design: moc i estetyka. Właściwości jezdne: zwinność i niesamowita siła. Ten pojazd w emocjonujący sposób redefiniuje koncepcję sportowego samochodu klasy luksusowej. Spotykają się w nim najwyższy komfort i innowacje technologiczne - ambicja sportowa z nieskończoną radością z jazdy.
 

BMW serii 8 Gran Coupé to zapierający dech w piersiach czterodrzwiowy samochód sportowy hojnie obdarzający pasażerów miejscem w środku. Jego stylistyka opiera się o opracowany dla luksusowych samochodów sportowych całkowicie nowy język. Przekazuje on nieujarzmioną moc i imponującą zwinność. Dzięki natchnionym silnikom BMW serii 8 Gran Coupé dotrzymuje tej bezkompromisowo sportowej obietnicy na każdym metrze asfaltu. Wrażenia nieodpartej ekskluzywności i jednocześnie sportowy charakter są dobrze odczuwalne na każdym z czterech miejsc.

Rozwiń

PRZEGLĄD BMW SERII 8.

Pod koniec lat 80. następca BMW serii 6 (E24) zaskakuje ekspertów: coupé nosi teraz nazwę BMW serii 8, jest znacznie większe, ma zupełnie nowy kształt nadwozia i może poszczycić się najnowocześniejszą technologią. BMW serii 8 Coupé łączy w sobie postęp techniczny, maksymalną dynamikę jazdy i osiągi z ekskluzywnymi ambicjami luksusowego samochodu najwyższej klasy.

Prawie 20 lat później obecna generacja reprezentuje tę samą zasadę: całkowicie nowa stylistyka o rewolucyjnych kształtach łączy się z najnowszym stanem wiedzy w zakresie ewolucji silników – w tym z najmocniejszym silnikiem, jaki kiedykolwiek został zbudowany w samochodzie seryjnym BMW. Precyzyjna, niedościgniona dynamika przejawia się w układzie kierowniczym, kontroli i osiągach. Estetyka, komfort i moc zostały doskonale dopracowane w trzech wersjach nadwozia – Coupé, Cabrio i Gran Coupé.

Rozwiń

5 PUNKTÓW DLA BMW SERII 8.

  • 01 Bezkompromisowa dynamika jazdy
  • 02 Stylistyka łącząca styl i doskonałość
  • 03 Ekskluzywne materiały, wyjątkowe lakiery: każde BMW serii 8 jest indywidualne
  • 04 Przekonujące koncepcje pojazdów: BMW serii 8 Coupé, BMW serii 8 Cabrio i BMW serii 8 Gran Coupé
  • 05 Luksus postępu: zawsze najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wspomagania
BMW serii 8 Coupé (G15) przedni półprofil BMW serii 8 Cabrio (G14) przedni półprofil BMW serii 8 Gran Coupé (G16) profil 7/8, wszystkie podczas postoju

HISTORIA BMW SERII 8 W SKRÓCIE.

Odkryj historię modeli BMW serii 8 i poznaj aktualne coupé – ale także pochodzenie tych eleganckich, mocnych, luksusowych samochodów sportowych.

Rozwiń

HISTORIA BMW SERII 8 W SKRÓCIE.

DRUGA GENERACJA MODELI BMW SERII 8.

BMW serii 8 Coupé (E31) profil 7/8 podczas jazdy

(E31)

Gdy w 1989 roku na targach IAA zaprezentowano tego „następcę” BMW serii 6 (E24), był on tak przekonujący, że jeszcze przed dostarczeniem pierwszego BMW 850i zamówiono 5000 egzemplarzy. Nadwozie w kształcie klina z długą maską i stromym tyłem zostało zaprojektowane przez Klausa Kapitzę, a jego płaski przód nawiązywał do BMW M1. Płynne, niezwykle eleganckie linie obiecywały osiągi, które silnik V12 o pojemności pięciu litrów i mocy 220 kW (300 KM) zapewniał z nawiązką.

Ale także wiele innowacji technicznych sprawiało, że samochód ten był najnowocześniejszym pojazdem zbudowanym przez BMW pod koniec lat osiemdziesiątych. Należała do nich dostępna opcjonalnie skrętna oś tylna oraz nowe rodzaje systemów wspomagania, takie jak system dynamicznej kontroli stabilności DSC, wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy czy też elektroniczna kontrola amortyzatorów EDC dostępna w BMW 850i. Seria 8 to pierwsze BMW o współczynniku Cx poniżej 0,3 i wyposażone w system multipleksowy łączący różne sterowniki.

Jeszcze mocniejsza wersja pojawiła się w 1992 roku w postaci modelu 850CSi, który z 5,6 litra pojemności skokowej generował 280 kW (380 KM) mocy. Rok później gamę silników uzupełnił silnik 8-cylindrowy o pojemności 4,0 l i mocy 210 kW (286 KM). W 1994 r. w BMW 850Ci pojawiła się kolejna wersja silnika 12-cylindrowego o pojemności 5,4 l i mocy 240 kW (326 KM). Od 1995 roku również BMW 840 było oferowane w wariancie Ci. W ten sposób BMW serii 8 łączyło w sobie to, co najlepsze z zakresu technologii, aerodynamiki i stylistyki. Awangardowa elegancja i ekskluzywny luksus w połączeniu ze znakomitymi osiągami – to cechy, które kontynuowało BMW serii 8 (G14, G15, G16) z 2018 r. Do końca serii 1999 fabrykę opuściło ponad 30 tysięcy egzemplarzy tego luksusowego coupé.

Okres produkcji: 1989 – 1999
Silniki: 4,0 – 5,6 l (160 – 280 kW, 218 – 380 KM), 8- i 12-cylindrowe
Długość / szerokość / wysokość: 4780 mm / 1885 mm / 1340 mm

DRUGA GENERACJA BMW SERII 8.

BMW serii 8 Coupé (G15) przedni półprofil podczas postoju

(G15)

Następca BMW serii 6 (F13) to doskonałe połączenie najwyższej jakości i maksymalnych osiągów. Już sama wyjątkowa stylistyka świadczy o aspiracjach tego luksusowego sportowego coupé: płaskie reflektory z opcjonalnymi światłami laserowymi podkreślają płaską, nisko opadającą sylwetkę, która reprezentuje nową formę estetyki. Klarowne linie, muskularne barki i płaska linia dachu łączą charakter samochodu sportowego z aspiracjami do klasy luksusowej BMW.

Wnętrze zachwyca progresywną stylistyką, w której wszystko wskazuje jeden kierunek: naprzód. Luksusowe materiały we wnętrzu, na przykład listwy ozdobne z drewna szlachetnego i tapicerki skórzane BMW Individual, zapewniają wyjątkowe wrażenia dotykowe. A w połączeniu z wieloma możliwymi kombinacjami unikalnych lakierów oferuje to maksymalną indywidualność.

Cyfrowy kokpit samochodu sportowego zapewnia również niezawodną kontrolę nad mocą pojazdu: BMW serii 8 to gwarancja najnowocześniejszych, innowacyjnych technologii, takich jak systemy bezpieczeństwa i wspomagania.

Bezkompromisowa dynamika jazdy wywodzi się wprost ze sportów motorowych, podobnie jak system napędu na wszystkie koła xDrive, sportowy mechanizm różnicowy M oraz elektromechaniczna stabilizacja przechyłów bocznych. Wraz z typowymi, wysoce wydajnymi i mocnymi układami napędowymi BMW serii 8 Coupé umożliwia maksymalną moc – M850i xDrive Coupé z podwójnie turbodoładowanym silnikiem 8-cylindrowym nawet do 390 kW (530 KM). 

Okres produkcji: 2018 – teraz
Silniki: 3,0 – 4,4 l (245 – 390 kW, 333 – 530 KM), 6- i 8-cylindrowe
Długość / szerokość / wysokość: 4851 mm / 1902 mm / 1346 mm

BMW serii 8 Cabrio (G14) półprofil podczas postoju

(G14)

Dostępne od 2019 roku BMW serii 8 Cabrio zapewnia charakterystyczne wrażenia z jazdy pod chmurką. Miękki dach opadający do tyłu jak w coupé otwiera się w ciągu 15 sekund, a wiatrochron zapewnia niezakłócone wrażenia z jazdy. Dzięki mocy swojego silnika BMW M850i xDrive Cabrio przyspiesza od zera do 100 km/h w 4,1 sekundy. Precyzyjnie zestrojony układ jezdny z aktywną, skrętną osią tylną zachęca do dynamicznego pokonywania zakrętów. Dzięki wydłużonej sylwetce i mocnemu tyłowi pewna siebie stylistyka pojazdu sugeruje jego zapierający dech w piersiach, zmysłowy sportowy charakter.

Wnętrze, stanowiące doskonałą symbiozę luksusu i orientacji na osiągi, wykonane jest z doskonałych materiałów, takich jak oferowana w wyposażeniu dodatkowym tapicerka ze skóry Merino z kontrastującym pikowaniem. Kolejną atrakcją są szklane aplikacje „CraftedClarity” dostępne również w wyposażeniu dodatkowym. Ręcznie wykonane szklane elementy na dźwigni biegów, kontrolerze iDrive oraz przycisku start/stop uszlachetniają wnętrze w widoczny i namacalny sposób.

Czy to jako BMW M850i xDrive Cabrio z 8-cylindrowym silnikiem BMW TwinPower Turbo, czy w innych wariantach wyposażenia z silnikiem 6-cylindrowym: BMW serii 8 Cabrio to zawsze niezrównane, ekskluzywne przeżycie.

Okres produkcji: 2019 – teraz
Silniki: 3,0 – 4,4 l (245 – 390 kW, 333 – 530 KM), 6- i 8-cylindrowe
Długość / szerokość / wysokość: 4851 mm / 1902 mm / 1345 mm

BMW serii 8 Gran Coupé (G16) tylny półprofil podczas jazdy

(G16)

Również wprowadzone w 2019 r. czterodrzwiowe BMW serii 8 Gran Coupé łączy ekstrawagancki luksus i rewelacyjne właściwości jezdne BMW serii 8 Coupé z imponującą przestronnością: długi rozstaw osi i lekko podniesiona linia dachu gwarantują dużą ilość miejsca nad głową i w obszarze nóg. Szklany dach panoramiczny dzięki funkcji przesuwania i podnoszenia wpuszcza do wnętrza dużo światła, a w razie potrzeby także świeżego powietrza. Poza tym jego przeszklona powierzchnia tworzy spójną całość z przednią i tylną szybą.

Wnętrze spełnia najwyższe oczekiwania dzięki wysokiej jakości wykończenia i tapicerki skórzanej, która na życzenie może być ręcznie szyta. Wnętrze można dostosować w najdrobniejszych szczegółach, podobnie jak BMW Live Cockpit Professional składający się z wyświetlacza wskaźników o wysokiej rozdzielczości, wyświetlacza kontrolnego w konsoli środkowej oraz wyświetlacza BMW Head-Up. Można go obsługiwać dotykowo, za pomocą kontrolera iDrive, za pomocą gestów, a także głosowo.

Z zewnątrz to luksusowe sportowe coupé rewolucjonizuje język stylistyczny swojej klasy dzięki atletycznemu przodowi, opływowej sylwetce i wyrazistemu tyłowi. Plastyczna gra powierzchni bocznych podkreśla niezwykłe lakiery mieniące się specjalnym połyskiem.

Mocne silniki benzynowe TwinPower Turbo oraz podwójnie turbodoładowany silnik wysokoprężny z wtryskiem Common Rail zapewniają BMW serii 8 Gran Coupé wyjątkową zwinność i dynamikę jazdy, wynosząc ten pojazd na szczyt swojej klasy. W decydujący sposób przyczynia się do tego nisko położony środek ciężkości i wysoka sztywność karoserii.

BMW serii 8 Gran Coupé gwarantuje zatem doskonałe osiągi w mieście, na autostradzie i na krętych, wiejskich drogach. Jest więc idealnym partnerem na długie trasy i podróże.

Okres produkcji: 2019 – teraz
Silniki: 3,0 – 4,4 l (245 – 390 kW, 333 – 530 KM), 6- i 8-cylindrowe
Długość / szerokość / wysokość: 5082 mm / 1932 mm / 1407 mm

Samochody używane BMW przed salonem BMW

SAMOCHODY UŻYWANE BMW.

BMW M8 Cabrio (F91) półprofil podczas postoju

SAMOCHODY BMW SERII 8 CABRIO M.

BMW serii 8 Coupé (G15) przedni półprofil podczas postoju

BMW SERII 8 COUPÉ.

BMW serii 8 Gran Coupé (G16) tylny półprofil podczas jazdy

BMW SERII 8 GRAN COUPÉ.

BMW M8 Coupé (F92) tylny półprofil podczas postoju z modelem

SAMOCHODY BMW SERII 8 COUPÉ M.

BMW M8 Gran Coupé (F93) półprofil podczas postoju z modelem

SAMOCHODY BMW SERII 8 GRAN COUPÉ M.

BMW serii 8 Cabrio (G14) półprofil podczas postoju

BMW SERII 8 CABRIO.

Zużycie paliwa i emisja CO₂.

  • BMW serii 8 Coupé:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 10,8–6,7
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 245–170

    BMW M850i Coupé:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 11,4–11,0
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 260–251

    BMW serii 8 Cabrio:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 11,0–6,7
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 249–175

    BMW M850i Cabrio:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 11,6–11,2
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 264–255

    BMW serii 8 Gran Coupé:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 11,0–6,7
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 251–174

    BMW M850i Gran Coupé:
    Zużycie paliwa w l/100 km (cykl mieszany): 11,6–11,2
    Emisja CO2 w g/km (cykl mieszany): 265–256

    Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO2 i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wyposażenie dodatkowe. W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP znaleźć można na stronie www.bmw.com/wltp