BMW i5[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 19,5–15,9; zasięg elektryczny WLTP w km: 477–582
NOWE BMW SERII 5.
BMW serii 5 to kwintesencja limuzyny biznesowej. Eleganckie na zewnątrz, luksusowe we wnętrzu. Wyposażone w najnowsze rozwiązania techniczne zapewniające większe bezpieczeństwo i komfort. Szczególnie dynamiczne i sportowe. Z precyzyjnie dostrojonym układem jezdnym i mocnymi silnikami.
- 442 (601) kW (KM)
- 0–100 w 3.8 Sek
BMW i5 M60 xDrive Limuzyna.
Cena od: 500 000 zł
BMW i5 M60 xDrive[1][2]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 20,5–18,2; zasięg elektryczny WLTP w km: 457–516
- Do 250 (340) kW (KM)
- 0–100 w 6.0 Sek
BMW i5.
Cena od: 345 000 zł
- Do 153 (208) kW (KM)
- 0–100 w 7.5 Sek
BMW serii 5 Limuzyna.
Cena od: 255 000 zł
- Do 220 (299) kW (KM)
- 0–100 w 6.3 Sek
BMW serii 5 Limuzyna Plug-in Hybrid.
Cena od: 300 000 zł
- 535 (727) kW (KM)
- 0–100 w 3.5 Sek
BMW M5 Limousine.
Cena od: 680 000 zł
- 442 (601) kW (KM)
- 0–100 w 3.9 Sek
BMW i5 M60 xDrive Touring.
Cena od: 510 500 zł
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym WLTP w kWh/100 km: 20,8–18,3; zasięg elektryczny, WLTP w km: 445–506
- Do 250 (340) kW (KM)
- 0–100 w 6.1 Sek
BMW i5 Touring.
Cena od: 355 500 zł
- Do 145 (197) kW (KM)
- 0–100 w 7.5 Sek
BMW 5 Series Touring.
Cena od: 280 500 zł
- Do 220 (299) kW (KM)
- 0–100 w 6.4 Sek
BMW 530e Touring
INNE TEMATY.
ELEKTROMOBILNOŚĆ BMW.
BMW FINANCIAL SERVICES.
BMW SERII 5 W SKRÓCIE.
BMW serii 5 kontynuuje koncepcję „Neue Klasse”. Łączy w sobie innowacyjne rozwiązania techniczne, mocne silniki i komfortowe wyposażenie klasy luksusowej.
Tradycyjne elementy, takie jak atrapa chłodnicy czy podwinięty kształt słupków C tzw. podcięcie Hofmeistera od pół wieku są jej znakami rozpoznawczymi. Ponadto BMW serii 5 jest pierwszym samochodem, w którym wprowadzono znane dziś nazewnictwo modeli. Pierwsza cyfra oznacza serię modelową, a pozostałe dwie cyfry wersję silnikową. Począwszy od BMW serii 5 wszystkie kolejne modele nazywane były według tego schematu.
BMW serii 5 jest od samego początku pionierem w swojej klasie i znajduje się w czołówce limuzyn biznesowych na całym świecie. Dowiedz się więcej o pięćdziesięcioletniej historii BMW serii 5.
PIERWSZA GENERACJA BMW SERII 5.
(BMW E12)
W 1972 roku BMW wprowadza na rynek limuzynę w segmencie wyższej klasy średniej. Samochód został zaprojektowany przez legendę designu Paula Bracqa. Jest to pierwsze BMW serii 5. Ma już wszystkie charakterystyczne cechy, które będą wyróżniać ten model w przyszłości: charakterystyczną atrapę chłodnicy z podwójnymi reflektorami, smukłą sylwetkę i typowy dla BMW napęd na tylne koła. Układ jezdny łączy sportowy charakter, bezpieczeństwo i komfort. W kokpicie skupiono się na maksymalnej funkcjonalności. Wnętrze zachwyca wysokiej jakości materiałami i komfortowym wyposażeniem.
W kolejnym roku pojawiają się mocniejsze wersje silnikowe. Najpierw BMW 525 o mocy 107 kW (145 KM), a następnie BMW 528 z silnikiem o mocy 121 kW (165 KM).
Od 1977 roku maski silnika we wszystkich pojazdach są wyższe. Lampy tylne mają większy rozmiar. 6-cylindrowe modele BMW 525 i 528 wyposażone są w podwójne gaźniki i mają tym samym wyższą moc. Łącznie wyprodukowano prawie 700 tysięcy egzemplarzy, a produkcja zakończyła się dopiero wraz z pojawieniem się kolejnej generacji.
Okres produkcji: 1972–1981
Silniki: 1,8–3,5 l (66–160 kW, 90–218 KM), 4- i 6-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4620 mm / 1690 mm / 1425 mm
DRUGA GENERACJA BMW SERII 5.
(BMW E28)
Postęp techniczny idzie dalej. Również stylistyka staje się bardziej zwarta; przykładowo ma wyższy tył dla poprawy aerodynamiki. Typowy przód z podwójnymi reflektorami w atrapie chłodnicy pozostaje bez zmian. Po raz pierwszy opcjonalnie oferowane są innowacje techniczne, takie jak ABS, poduszki powietrzne, elektroniczny sterownik silnika, katalizatory spalin i komputer pokładowy. Niemal wszystkie silniki mają teraz wtrysk do kolektora ssącego.
W 1983 r. pojawia się pierwsze BMW serii 5 z silnikiem wysokoprężnym. BMW 524td oferuje moc 85 kW (115 KM) i jest uważane w tamtym czasie za najszybszą na świecie limuzynę z silnikiem wysokoprężnym.
W 1985 r. pojawia się pierwsze BMW M5 oraz BMW M535i, które zapoczątkowują serię sportowych limuzyn. Pokazują, że wyjątkowe osiągi nie muszą być domeną włącznie egzotycznych samochodów sportowych. BMW M5 produkowane jest w całości ręcznie. Ma ten sam 6-cylindrowy silnik rzędowy o pojemności 3,5 l co BMW M635CSi o imponującej mocy 210 kW (286 KM). Pomimo tej mocy wygląd samochodu pozostaje dyskretny i elegancki.
Już w 1974 roku BMW M GmbH oferuje ograniczoną liczbę wariantów M BMW E12. Na szczycie plasuje się BMW M535i. Dzięki charakterystycznemu przedniemu spojlerowi i 6-cylindrowemu silnikowi o mocy 160 kW (218 KM) wyznacza standardy zarówno pod względem wizualnym, jak i sportowym. Do końca 1987 roku z taśmy zjeżdżają łącznie ponad 722 tysiące samochodów BMW serii 5.
Okres produkcji: 1981–1987
Silniki: 1,8–3,5 l (66–210 kW, 90–286 KM), 4- i 6-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4620 mm / 1700 mm / 1415 mm
TRZECIA GENERACJA BMW SERII 5.
(BMW E34)
Ta generacja BMW serii 5 debiutuje w 1988 r. Samochód jest znacznie większy i szerszy niż jego poprzednicy, a mimo to ma lepszą aerodynamikę. W rezultacie wszystkie BMW serii 5 z silnikami spalinowymi rozwijają prędkości powyżej 200 km/h. Dzięki dużemu rozstawowi osi samochód jest sportowy i dynamiczny. To również zasługa niemal idealnego rozkładu masy na osie w proporcjach 50:50. Począwszy od 4-cylindrowego BMW 518i, aż po potężne BMW M5 o mocy 232 kW (315 KM), które jest dostępne już w roku premiery.
W 1991 roku sensację wzbudza BMW serii 5 Touring. BMW prezentuje po raz pierwszy kombi w wyższej klasie średniej. Szczególnie ciekawym rozwiązaniem jest tylna szyba otwierana niezależnie od klapy tylnej. W tym samym roku drzwi zostały dla większego bezpieczeństwa wzmocnione zabezpieczenie przed uderzeniem bocznym.
W roku 1992 na rynek trafia BMW 525iX – pierwsze BMW serii 5 z napędem na wszystkie koła. W tym samym roku w BMW serii 5 pojawiają się silniki V8. Silniki BMW 530i i BMW 540i pracują wyjątkowo cicho i wydajnie. BMW M5 zachowuje swój 6-cylindrowy silnik rzędowy, ale jego pojemność wzrasta do 3,8 l, przez co moc zwiększa się do 250 kW (340 KM). Ponadto BMW M5 jest teraz dostępne również w wersji Touring. Produkcja limuzyny kończy się w 1995 r., a BMW serii 5 Touring pozostaje w ofercie do 1996 r. Łącznie sprzedanych zostaje 1,3 miliona pojazdów tego modelu.
Okres produkcji: 1988–1996
Silniki: 1,8–4,0 l (83–250 kW, 113–340 KM), 4-, 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4720 mm / 1751 mm / 1412–1421 mm
CZWARTA GENERACJA BMW SERII 5.
(BMW E39)
Nowa generacja BMW serii 5 jest większa od swojego poprzednika. Ale dzięki zwiększonemu wykorzystaniu lekkiego aluminium w układzie jezdnym jego waga pozostaje niemal bez zmian. Dzięki temu samochód zyskuje na zwinności, stabilności i precyzji prowadzenia. Ponadto BMW serii 5 oferowane od 1995 r. ma doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne, ponieważ duża część karoserii jest ocynkowana ogniowo. Imponująca jest również aerodynamika. BMW serii 5 ma najlepszy współczynnik oporu powietrza w swojej klasie. Dziesięć opcjonalnych poduszek powietrznych zapewnia szczególnie wysoki poziom bezpieczeństwa.
Od roku 1997 dostępne jest również nowe BMW serii 5 Touring. W roku 1998 jako pierwszy na świecie diesel z 6-cylindrową jednostką rzędową Common Rail wyznacza nowe standardy w zakresie osiągów i wydajności. Nowoczesne silniki imponują mocą i kulturą pracy – od 4-cylindrowego silnika wysokoprężnego po potężny silnik V8 o mocy 294 kW (400 KM) w BMW M5.
W roku 2000 w odświeżonym modelu BMW serii 5 pojawiają się kultowe światła dzienne w postaci pierścieni wokół reflektorów. Również światła przeciwmgielne mają okrągły kształt zamiast kwadratowego jak wcześniej. Do końca produkcji w 2004 r. BMW serii 5 ustanawia rekord sprzedaży: ponad 1,48 miliona sprzedanych egzemplarzy (w tym 266 tysięcy modeli Touring).
Okres produkcji: 1995–2004
Silniki: 2,0–5,0 l (85–294 kW, 115–400 KM), 4-, 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4775–4805 mm / 1800 mm / 1435–1445 mm
PIĄTA GENERACJA BMW SERII 5.
(BMW E60, E61)
Za charakterystyczne kształty BMW serii 5 Limuzyna dostępnego od 2003 roku odpowiedzialny jest Chris Bangle. Połączenie wklęsłych i wypukłych powierzchni tworzy unikalną grę cieni. Koncepcja obsługi została zaczerpnięta z limuzyn BMW wyższej klasy. Kierowca obsługuje BMW serii 5 za pośrednictwem systemu iDrive. Wyświetlacz Head-Up wyświetla najważniejsze informacje w bezpośrednim w polu widzenia kierowcy na przedniej szybie. Nowe BMW serii 5 Limuzyna jest większe i bardziej przestronne niż poprzednik. Ale dzięki lekkiej konstrukcji z aluminiową przednią częścią nadwozia nawet o 75 kg lżejsze. Na życzenie dostępne są adaptacyjne światła doświetlające zakręty i stop. Oraz, po raz pierwszy w BMW serii 5, również system stabilizacji przechyłów bocznych Dynamic Drive i aktywny regulator prędkości ACC. Sześciocylindrowe silniki rzędowe przekonują zarówno w wersji wysokoprężnej z technologią Common Rail, jak i w wersji benzynowej z układem Bi-VANOS.
Od 2004 roku pojazd dostępny jest również jako touring. Rok później w sprzedaży pojawi się BMW M5 jako limuzyna i touring. Jego potężny 5-litrowy silnik V10 o mocy 373 kW (507 KM) czyni go jednym z najszybszych pojazdów kombi na świecie.
W 2007 roku wygląd zostanie starannie odświeżony. Zmiany dotyczą oświetlenia, zderzaków i systemu iDrive.
Okres produkcji: 2003–2010
Silniki: 2,0–5,0 l (120–373 kW, 163–507 KM), 4-, 6-, 8- i 10-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4841–4855 mm / 1846 mm / 1468–1512 mm
BMW SERII 5 GRAN TURISMO.
(BMW F07)
Równolegle z rozwojem BMW serii 5 BMW tworzy zupełnie nowy segment pojazdów. BMW serii 5 Gran Turismo jest eleganckie jak limuzyna, wszechstronne jak Sports Activity Vehicle i sportowe jak klasyczne Gran Turismo. Łączy elegancję, dużą przestronność i typową dla BMW dynamikę jazdy.
Linia dachu w stylu coupé, wydłużona sylwetka w widok bocznym i charakterystyczna atrapa chłodnicy BMW dają harmonijny efekt. Lampy tylne w kształcie litery L i poziome linie wizualnie poszerzają tył.
Standardowa kontrola dynamiki jazdy i 8-stopniowa skrzynia automatyczna zapewniają BMW serii 5 Gran Turismo wyjątkową dynamikę i wydajność. Innowacje techniczne, takie jak oś przednia z podwójnymi wahaczami poprzecznymi, zespolona oś tylna V i opcjonalny zintegrowany aktywny układ kierowniczy, poprawiają trzymanie się drogi i pokonywanie zakrętów. Wnętrze jest przestronne i wszechstronne. Wyższa pozycja siedzenia i duża powierzchnia szyb ułatwiają widoczność, a wysokiej jakości materiały zapewniają luksusową atmosferę. BMW iDrive pozwala kierowcy w prosty i intuicyjny sposób obsługiwać systemy wspomagające, takie jak ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu, BMW Night Vision i asystenta świateł drogowych. System jest bezpośrednio połączony z BMW Online i BMW Teleservices za pośrednictwem zainstalowanej na stałe karty SIM.
Okres produkcji: 2009–2017
Silniki: 2,0–4,4 l (135–330 kW, 184–450 KM), 4-, 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4998 mm / 1901 mm / 1559 mm
SZÓSTA GENERACJA BMW SERII 5.
(BMW F10, F11)
W 2010 roku światło dzienne ujrzała nowa generacja BMW serii 5. Łącznie sprzedała się w liczbie ponad 2 milionów egzemplarzy. Jest to zasługą jej sportowego i eleganckiego designu, typowej radości z jazdy oraz mnogości innowacji technicznych. Inteligentny napęd na wszystkie koła BMW xDrive rozdziela napęd na koła w zależności od sytuacji. Najmocniejszym silnikiem benzynowym jest V8 z BMW Twin Power Turbo o mocy 300 kW (407 KM). Najmocniejszym silnikiem wysokoprężnym jest 6-cylindrowy silnik rzędowy o mocy 220 kW (300 KM). Pojazd dostępny jest jako limuzyna oraz jako touring.
Począwszy od września 2010 r., pakiet M jeszcze bardziej uatrakcyjnia sportowe wnętrze i nadwozie. Sportowy układ jezdny M, pakiet aerodynamiczny M i obręcze kół M ze stopów lekkich czynią z tego sportowca wybitnego atletę. We wnętrzu fotele sportowe M, kierownica skórzana M, gałka dźwigni biegów M i listwy ozdobne M tworzą ekskluzywne akcenty.
W ramach aktualizacji modelu w 2013 roku wprowadzono zmiany w designie. Ofertę rozszerzyły dodatkowe wersje silnikowe. Reflektory ksenonowe i zestaw głośnomówiący Bluetooth oferowane są teraz w wyposażeniu standardowym. Od roku 2016 dostępne jest hybrydowe BMW 530e iPerformance. Napędy hybrydowy plug-in umożliwia jazdę bez lokalnej emisji spalin. Dynamika jazdy, komfort i wydajność pozostają na tym samym wysokim poziomie.
Okres produkcji: 2010–2017
Silniki: 2,0–4,4 l (105–423 kW, 143–575 KM), 4-, 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4899–5039 mm / 1860 mm / 1464–1471 mm
SIÓDMA GENERACJA BMW SERII 5.
(BMW G30, G31)
W 2017 r. BMW serii 5 wynosi koncepcję sportowej limuzyny biznesowej na nowy poziom. I to już samym wyglądem z typowymi dla BMW proporcjami, długim rozstawem osi, wydłużoną maską i płynną linią dachu. Wyraźne powierzchnie i precyzyjnie ukształtowane kontury podkreślają atrapę chłodnicy BMW. Jest ona połączona bezpośrednio z reflektorami i efektownie podkreśla szerokość pojazdu. Jeszcze w tym samym roku pojawił się również touring z przestronnym bagażnikiem.
W ofercie dostępna jest szeroka gama nowoczesnych silników. Oraz oczywiście również efektywny napęd hybrydowy. Opcjonalny adaptacyjny układ jezdny i zintegrowany aktywny układ kierowniczy zwiększają dynamikę jazdy. Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę zapewniają bezpieczeństwo. Opcjonalny system asystujący kierowcy Professional automatycznie pomaga w utrzymaniu pasa ruchu, zapewniając bardziej zrelaksowaną jazdę.
Po aktualizacji modelu w roku 2020 atrapa chłodnicy zyskuje nowy kształt. Reflektory z opcjonalnym światłem laserowym są bardziej płaskie. Do oferty dodano nowe lakiery. Na życzenie dostępne są fotele komfortowe. Systemy wspomagające kierowcę zostały rozszerzone o asystenta korytarza ratunkowego i miejską funkcję hamowania.
Okres produkcji: 2017 – teraz
Silniki: 1,6–4,4 l (135–390 kW, 184–530 KM), 4-, 6- i 8-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 4936–4972 mm / 1868 mm / 1483–1498 mm
ÓSMA GENERACJA BMW SERII 5.
(BMW G60, G61)
Sportowa stylistyka BMW serii 5 zyskuje w ósmej generacji nową interpretację. Charakterystyczne elementy stylistyczne, takie jak typowe dla BMW proporcje, długi rozstaw osi, wydłużona maska i płynna linia dachu, prezentują się wyjątkowo elegancko. Ekskluzywne detale, takie jak podświetlana atrapa chłodnicy BMW „Iconic Glow”, duży szklany dach panoramiczny oraz krystaliczny panel interakcji, podkreślają niezależny charakter nowego BMW serii 5. W 2024 na rynku pojawi się również wersja touring tego modelu z przestronnym wnętrzem.
Godna uwagi jest szeroka gama wersji silnikowych: najnowsza generacja BMW serii 5 dostępna jest również z klasycznymi silnikami benzynowymi lub wysokoprężnymi. Ale również jako w pełni elektryczne BMW i5, hybryda plug-in lub samochód M z mocnym silnikiem.
Wszystkie wersje silnikowe zapewniają bezpieczeństwo i komfort. Szeroki zakres systemów wspomagających jazdę i systemów łączności ułatwia długie podróże, a BMW Live Cockpit Professional zapewnia kompleksowy przegląd istotnych informacji o jeździe.
Okres produkcji: Od 2023 r.
Silniki: 2,0–3,0 l , silnik elektryczny (145–442 kW, 197–601 KM), 4- i 6-cylindrowe
Dł. / szer. / wys.: 5060 mm / 1900 mm / 1505–1515 mm
BMW serii 5 Limuzyna[3]: Zużycie paliwa, cykl mieszany WLTP w l/100 km: 6,4-0,6; emisja CO₂, cykl mieszany WLTP w g/km: 157–13
BMW serii 5 Limuzyna Plug-in-Hybrid[1][3]: Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP w l/100 km: 1,0–0,6; Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP w g/km: 23 – 13; Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP w kWh/100 km: 23,2–19,9; Zasięg elektryczny wg WLTP w km: 83–103
BMW i5 M60 xDrive Limuzyna[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP w kWh/100 km: 20,6–18,2; Zasięg elektryczny wg WLTP w km: 455–516
BMW i5 Limuzyna[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 20,6–15,9; zasięg elektryczny w km: 455–582
BMW serii 5 Touring: Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP w l/100 km: 6,2–5,3; Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP w g/km: 163–140
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP w kWh/100 km: 20,8–18,3; Zasięg elektryczny wg WLTP w km: 445–506
BMW i5 Touring[1]: Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP w kWh/100 km: 20,8–16,5; Zasięg elektryczny w km: 445–560
BMW serii 5 Limuzyna: Zużycie paliwa, cykl mieszany WLTP w l/100 km: 6,4-5,1; emisja CO₂, cykl mieszany WLTP w g/km: 157–130
BMW i5 Limuzyna[1]: Zużycie energii, cykl mieszany WLTP w kWh/100 km: 20,6–15,9; zasięg elektryczny w km: 455–582
NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA DOTYCZĄCE BMW serii 5.
Zużycie energii i emisja CO₂.
BMW i5 M60 xDrive Limuzyna[1]:
Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP w kWh/100 km: 20,6–18,2;
Zasięg elektryczny wg WLTP w km: 455–516
BMW i5 Limuzyna[1]:
Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP w kWh/100 km: 20,6–15,9;
Zasięg elektryczny w km: 455–582
BMW serii 5 Limuzyna[3]:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP w l/100 km: 6,4–0,6;
Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP w g/km: 157–13
BMW serii 5 Limuzyna Plug-in-Hybrid[1][3]:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP w l/100 km: 1,0–0,6
Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP w g/km: 23–13;
Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP w kWh/100 km: 23,2–19,9;
Zasięg elektryczny wg WLTP w km: 83–103
BMW i5 M60 xDrive Touring[1]:
Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP w kWh/100 km: 20,8–18,3;
Zasięg elektryczny wg WLTP w km: 445–506
BMW i5 Touring[1]:
Zużycie energii w cyklu mieszanym wg WLTP w kWh/100 km: 20,8–16,5;
Zasięg elektryczny w km: 445–560
BMW serii 5 Touring:
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wg WLTP w l/100 km: 6,2–5,3;
Emisja CO2 w cyklu mieszanym wg WLTP w g/km: 163–140
[1] Wartości wstępne; brakujące dane nie były dostępne w chwili zamknięcia wydania.
[2] Zasięg zależy od różnych czynników, przede wszystkim: indywidualnego stylu jazdy, uwarunkowań trasy, temperatury zewnętrznej, ogrzewania, klimatyzacji i zastanej temperatury.
[3] W przypadku hybrydy plug-in: ważone, cykl mieszany (EC AC Charge Weighted).
Podane osiągi, zużycie paliwa i emisja CO₂ obowiązują dla samochodów ze standardową skrzynią biegów.
Wskazane dane dotyczące zużycia paliwa, emisji CO₂ i zużycia energii zostały ustalone na podstawie nowej procedury WLTP określonej w Rozporządzeniu (UE) 2017/1151 z dnia 1 czerwca 2017 r. w uzupełnieniu Rozporządzenia (WE) nr 2007/715 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie homologacji typu pojazdów silnikowych w odniesieniu do emisji zanieczyszczeń pochodzących z lekkich pojazdów pasażerskich i użytkowych oraz w sprawie dostępu do informacji dotyczących naprawy i utrzymania pojazdów w brzmieniu obowiązującym w chwili udzielenia homologacji. Zakresy danych WLTP uwzględniają wszelkie wyposażenie dodatkowe (w tym przypadku z rynku niemieckiego). W przypadku pojazdów, których homologację typu przeprowadzono na nowo od 01.01.2021 r., oficjalne dane są dostępne tylko według WLTP. Ponadto zgodnie z rozporządzeniem UE 2022/195 od 01.01.2023 r. w certyfikatach zgodności WE wartości NEDC nie będą już obowiązywać. Więcej informacji o procedurze pomiarowej WLTP można znaleźć na stronie www.bmw.com/wltp
Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, zużycia energii oraz oficjalnej emisji CO₂ nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach sprzedaży.
Dane dotyczące osiągów silników benzynowych dotyczą ich eksploatacji z paliwem o jakości LO 98. Dane dotyczące zużycia dotyczą eksploatacji z paliwem referencyjnym zgodnie z rozporządzeniem (UE) 715/2007. Dopuszczalne są jakości paliwa bezołowiowego LO 91 i wyższe o maksymalnym udziale etanolu wynoszącym 10% (E10). BMW zaleca stosowanie paliwa o LO 95. W przypadku samochodów o wysokich osiągach BMW zaleca stosowanie paliwa o LO 98.